Sökning: "bärbar dator"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden bärbar dator.
1. 3D Object Manipulation in Volumetric Video Production
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Remote communication methods have been changing these years and becoming even more important due to the global pandemic. Holographic communication, often represented by volumetric video, is one of the emerging communication methods. Unfortunately, there are few researches on combining 3D objects with volumetric videos. LÄS MER
2. LÄRARES SYN PÅ ANVÄNDNING AV CHATBOTS FÖR UTBILDNING INOM DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är en simuleringen av mänsklig intelligens genom programmering att tänka och lära likt människor. Chatbots är en applikation inom artificiell intelligens. Chatbots är datorprogram utformade för att simulera samtal mellan två mänskliga användare. LÄS MER
3. KARTAL: Web Application Vulnerability Hunting Using Large Language Models : Novel method for detecting logical vulnerabilities in web applications with finetuned Large Language Models
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Broken Access Control is the most serious web application security risk as published by Open Worldwide Application Security Project (OWASP). This category has highly complex vulnerabilities such as Broken Object Level Authorization (BOLA) and Exposure of Sensitive Information. LÄS MER
4. Prevalensen av rörelseasymmetrier hos föl : en jämförelse mellan ridhästföl och travhästföl
Master-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Ortopediska skador är ett vanligt problem hos sporthästar, ofta med hälta som följd. Tidigare studier har observerat att hästar som anses friska av ägaren ofta har ett asymmetriskt rörelsemönster som vid en objektiv bedömning bedöms som hälta. LÄS MER
5. Exploring the parameter space of Q-learning for faster convergence using Snake
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : In this paper we explore the field of reinforcement learning which has proven to be successful at solving problems of random nature. Such problems can be video games, for example the classical game of Snake. LÄS MER