Sökning: "bärbar dator"
Visar resultat 16 - 20 av 66 uppsatser innehållade orden bärbar dator.
16. Design och implementation av övervakningssystem med Nagios
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Sherpas behöver en ny plattform för att kunna övervaka enheter på deras nätverk. Plattformen de ville använda sig av var Nagios Core och skulle kunna övervaka resurser som CPU, disk, minne, bandbredd, webbservrar och SQL servrar. Lösningen skulle även förenkla konfiguration av nya värdar. LÄS MER
17. Bärbar dator eller datorplatta, när eleven själv får välja
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/abstrakt BakgrundFör elever som är i behov av stöd kan ett digitalt verktyg underlätta skrivprocessen. I dag har dessa verktyg blivit ett naturligt inslag i den svenska gymnasieskolan och kan bli ett viktigt redskap i skolarbetet. LÄS MER
18. Analys av bärbara datorer med avseende på återproduktionsegenskaper
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Den snabba befolkningstillväxten och teknikutvecklingen leder till en konsumtionsökningav elektronikprodukter. Det skapar en stor mängd elektronikavfall och avfallsmängden ökar med 4 % per år, vilket gör elektronikavfall till den snabbast växande avfallskällan. LÄS MER
19. Digitala verktyg i akademiska studier : En undersökning av användning av digitala verktyg ur ett studentperspektiv
Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikSammanfattning : Digitala teknologier har ändrat förutsättningarna inom utbildningssektorn och bidragit till en dramatisk ökning av studenternas tillgång till och användning av digitala verktyg för sina studier. Begreppet digital kompetens har beskrivits som en av flera nyckelkompetenser som behövs för att kunna delta i samhället och ingår numera som mål i examensordningen på akademisk nivå i utbildningen för exempelvis förskollärare. LÄS MER
20. Individualiserad matematikundervisning för elever i behov av extra anpassning Kursansvarig institution: LAU390: Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SyfteSyftet med denna studie är att undersöka hur två lärare verksamma i årskurserna 3 och 6 sägersig arbeta och hur de i praktiken går till väga när de arbetar i matematikundervisningen medelever i behov av extra anpassning.Frågeställningar -‐ Hur gör lärarna för att individanpassa matematikundervisningen för de elever som riskerar att inte utvecklas i riktning mot kunskapskraven i ämnet Matematik? -‐ Hur resonerar lärarna kring den individanpassning av matematikundervisningen för de elever som riskerar att inte utvecklas i riktning mot kunskapskraven i ämnet Matematik?Metod och materialStudien är kvalitativ och omfattar en respondentundersökning med två samtalsintervjuer, samtfyra semistrukturerade observationer. LÄS MER