Sökning: "bästa examensarbete marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden bästa examensarbete marknadsföring.

  1. 1. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  2. 2. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  3. 3. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :PAWEL BONIECKI; [2016]
    Nyckelord :online betting; branding; brand positioning; online; text mining; football; price war; reviews.; online betting; märkesprofilering; varumärkespositionering; online; text mining;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER

  4. 4. Madison & Vine

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alinne Andersson; Lina Shore; Alexander Wegdell; [2015]
    Nyckelord :Produktplacering; marknadsföring; varumärke; konsumentpåverkan; smygreklam; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Madison & Vine: Hur uppfattar konsumenter produktplacering i film? Seminariedatum: Januari 15, 2015 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Alinne Andersson, Lina Shore, Alexander Wegdell Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Produktplacering, marknadsföring, varumärke, konsumentpåverkan, smygreklam Syfte: Målet med denna uppsats är att djupare undersöka hur konsumenter uppfattar produktplacering i film. Metod: Inledningsvis har vi gjort en förundersökning, där vi visade två utvalda filmer för totalt 20 personer. LÄS MER

  5. 5. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Blom; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedel; marknadsföringsmix; fokusgruppsintervju; Polarbröd;

    Sammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER