Sökning: "b- medie och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden b- medie och kommunikationsvetenskap.

  1. 1. Femininity by The Queen of pop & The Queen B : En jämförande studie av hur Beyoncé och Madonna konstruerar femininitet i sina musikvideor och låttexter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nadine Sohier; Christina E Marström; [2022]
    Nyckelord :Representation; Genus; Musikvideor; Beyonce; Madonna;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how femininity is depicted by the female, influential artists Madonna and Beyoncé through music videos. Besides their influence in the musical world, they have also become role models and feminist symbols for women all over the world – however not without also receiving critique. LÄS MER

  2. 2. #SHEINHAUL – Klimathotets sämsta vän? : en analys av unga kvinnors konsumtionsvanor utifrån Instagram-hashtaggen #SHEINHAUL

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tindra Ekroll Heurlin; Ida Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Fast Fashion; #SHEINHAUL; Identitet; Bourdieu.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Scrollandet på medieplattformen Instagram är numera en vardaglig rutin för många unga kvinnor. Plattformen har kommit att bli en viktig plats för bland annat stora fast fashion-företag att marknadsföra sig på. LÄS MER

  3. 3. Männ-i-skors identitet : en studie om skor som medium, identitet och signaler

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Goliath Ivarsson; Lovisa Bard; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna B-uppsats demonstrerar media- och kommunikationsstudenterna Lovisa och Goliath skors eminenta roll, som ett form av medium, i den nutida processen för identitetsskapande specifikt hos Lundastudenter. Uppsatsen ämnar att kartlägga de identitetsmarkörer och signaler som skor sägs bära med sig. LÄS MER

  4. 4. Knutby och Kristi brud : en diskursanalys av den kvinnliga brottslingen Kristi brud i tv-serien Knutby

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Felicia Samuelsson; Vanna Andersson; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Felicia Samuelsson, Vanna Andersson: ”Knutby och Kristi brud, en diskursanalys av den kvinnliga brottslingen Kristi brud i tv-serien Knutby”. Lunds Universitet: Inst. för kommunikation och medier, b-uppsats, vårtermin, 2022. LÄS MER

  5. 5. “I am kind of reminded of my mother when I see this image” : A qualitative study within the field of political communication and the phenomenon of personalisation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Norberg; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Personalisation; Political Communication; Political Impression Management; Self Construction; Instagram; Personalisering; Politisk Kommunikation; Politisk Intrycksstyrning; Framställning;

    Sammanfattning : Social media has changed how political communication is distributed (Häussler, 2021) and has led to party leaders’ using the platforms to create an image of themselves as ordinary individuals (Bărbieru, 2020). Ahead of the 2022 election, social media is expected to play a more prominent role, with it being the source of choice for first-time voters (Internetstiftelsen, 2022). LÄS MER