Sökning: "b- medie och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden b- medie och kommunikationsvetenskap.

  1. 16. “Alltså man vill ju ändå ha mycket likes” : en kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Klara Thorell; Sofia Karlefeldt; [2017]
    Nyckelord :bekräftelsebehov; instagram; gymnasietjejer; könsroller; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet; “Alltså man vill ju ändå ha likes. En kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov och det sociala spelet på Instagram”, författad av Klara Thorell & Sofia Karlefeldt. LÄS MER

  2. 17. I am Queen B, so listen to me. : En kvalitativ innehållsanalys om Beyoncés bildkommunikation på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Selma Rizvanovic; Nermina Ljutika; [2017]
    Nyckelord :social media; Instagram; Beyoncé; self-presentation; visual communication; gender.; sociala medier; Instagram; Beyoncé; självpresentation; bildkommunikation; genus.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilka budskap som Beyoncé konstruerar på sin Instagram genom enbart bildkommunikation. Då kända profiler har möjlighet att vara opinionsbildare för sina följare är det intressant att studera vilka budskap utöver deras huvudgenre, som de väljer att konstruera. LÄS MER

  3. 18. Stad i snö

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Eriksson; Filippa Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Stockholmsnorm; lokaltidningar; nyhetsvärdering; massmedia; snöstorm; General Works;

    Sammanfattning : Stad i Snö är en B-uppsats författad av Johan Eriksson och Filippa Lundberg, studenter i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsen har sitt ursprung i en diskussion om en Stockholmsnorm som påverkar massmediernas nyhetsvärdering och om det urval av nyheter de gör påverkar hur stort utrymme som Stockholm får i massmedier. LÄS MER

  4. 19. Vad får det lov att vara : skjorta eller tvångströja? En kvalitativ textanalys av klädannonsers kön- och genusporträttering i Veckorevyn

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sasha Naess; Victoria Dahlström; [2016]
    Nyckelord :Veckorevyn; genus; stereotyper; textanalys; annonsering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad får det lov att vara - skjorta eller tvångströja? är en kvalitativ textanalys som undersöker hur annonser i kvinnomagasinet Veckorevyn porträtterat kön och genus. Uppsatsen är på B-nivå och är skriven av Victoria Dahlström och Sasha Naess i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Instutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. LÄS MER

  5. 20. Snapchat : jakt på uppmärksamhet eller frigörelse av jaget?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Adam Mattebo; Jakob Lundgren; [2016]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Den författades av Jakob Lundgren och Adam Mattebo under ämnet media- och kommunikationsvetenskap och den är skriven på en B-nivå. LÄS MER