Sökning: "b- medie och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden b- medie och kommunikationsvetenskap.

  1. 21. Förorten mitt i stan : en kvalitativ textanalys av hur området Seved i Malmö skildras i den lokala dagstidningen Sydsvenskan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johanna Persson; Niklas Gustafsson; [2015]
    Nyckelord :stereotyper; bostadsområden; massmedier; nyhetsrapportering; textanalys; Seved; Social Sciences;

    Sammanfattning : Förorten mitt i stan - en kvalitativ textanalys av hur området Seved i Malmö skildras i den lokala dagstidningen Sydsvenskan är en uppsats på B-nivå skriven av Niklas Gustafsson och Johanna Persson i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Syftet med studien har varit att undersöka nyhetsrapporteringen kring bostadsområdet Seved i Malmö. LÄS MER

  2. 22. Det oberoende skapandet : en studie av indiespel som produkt av DIY i ett postmodernt samhälle

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Henrik Vilén; Magnus Johansson; [2015]
    Nyckelord :DIY; postmodernism; intertextualitet; indiespel; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen Det oberoende skapandet – en studie av indiespel som produkt av DIY i ett postmodernt samhälle är författad av Magnus Johansson och Henrik Vilén i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsen undersöker fenomenet och videospelsgenren indiespel, med fokus på två spel; I Wanna Be The Guy och Journey. LÄS MER

  3. 23. Identitetskonstruktion på Instagram. En kvalitativ studie ur ett användarperspektiv.

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefine Wikström Nilsson; Agnes Ahlquist; Sophie Jensen; [2014]
    Nyckelord :Identitet; Sociala medier; Instagram; Självpresentation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ahlquist, A. Jensen, S. Wikström Nilsson, J. Identitetskonstruktion på Instagram. LÄS MER

  4. 24. Om journalisterna själva får välja - en kvalitativ studie av Staffanstorpsskandalen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mona Olsson; Sara Dahlman; [2014]
    Nyckelord :politisk skandal; Skandal; medieskandal; överträdelse; skandalisering; dagordningsteori; dramaturgi; berättelse; kvalitativ innehållsanalys; Social Sciences; Staffanstorp; Mipim; Sandin; Sonesson; Lövendahl; Cavallin; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den andra oktober 2013 sänds Uppdrag gransknings avsnitt “Kommungranskarna: Staffanstorp” som avslöjar hur kommunpolitikerna i Staffanstorp har använt skattepengar för en konferensresa till Cannes, och därefter lämnat in kvitton för ersättning – kvitton som till stor del bestod av alkoholinköp och dyra middagar. Veckorna efter Uppdrag gransknings avsnitt fortsätter nyhetsmedierna att rapportera och ställa Staffanstorps politiker mot väggen, vilket resulterar i en utveckling med fler avslöjande och politiska utspel. LÄS MER

  5. 25. Missing People - En studie av organisationers kommunikation via sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mattias Torstensson; Amanda Sandström; [2013]
    Nyckelord :intern; kommunikation; hjälporganisationer; sociala medier; organisationer; extern; Missing people; Science General;

    Sammanfattning : Detta är en B-uppsats skriven av Mattias Torstensson och Amanda Sandström. Uppsatsen är skriven i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Uppsatsens titel är ”Missing People – En studie av organisationers kommunikation via sociala medier”. LÄS MER