Sökning: "b- uppsats malmö högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden b- uppsats malmö högskola.

  1. 1. Hur man gör praktiska övningar till en integrerad del av historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Magnus Lundstedt; [2016]
    Nyckelord :Historia; historiemedvetenhet; rollspel; historiska begrepp; praktiskt arbete;

    Sammanfattning : SammanfattningMitt arbete i skolan i ämnet historia har ofta utgått från textbehandling som arbetsmetod. Detta kan jag som lärare uppleva som oinspirerande och enformigt, och liknande respons har jag fått från elever. LÄS MER

  2. 2. Lär si - sedan gör så: Vägen från en individtänkande skola till en kollektivtänkande arbetsmarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Madeleine Boketun; Evelyn Sondell Orest; [2015]
    Nyckelord :anställningsbarhet; arbetsliv; karriäranpassningsförmåga; konkurrenskraft; skola;

    Sammanfattning : Vi som är författare är båda födda och uppvuxna i eller runt omkring Falkenberg. Vi har på så vis av erfarenhet sett och under våra år på studie- och yrkesvägledarutbildningen analyserat Falkenbergs ungdomars kulturella upplevelser och förhållningssätt gentemot att flytta ifrån hemstaden för såväl studier som arbete. LÄS MER

  3. 3. Vägledarens paradoxala roll

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Louise Viberg; Viktor Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Ungdomsbrottslighet; Bemötande; Kriminalitet; Förebyggande; Studie- och yrkesvägledning; Stigmatisering; Makt;

    Sammanfattning : För cirka ett år sedan satt vi på samma plats som idag. Vid den tidpunkten skrev vi vår b-uppsats, Irrationella yrkesval, finns det? En uppsats om när studie- och yrkesvägledare anser att en sökande väljer ett irrationellt yrkesval. Den uppsatsen inspirerade oss till det arbete du läser nu. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares uppfattning om barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ida Nilsson Levin; [2010]
    Nyckelord :Lek; lärande; Montessoripedagogik; pedagogiska inriktningar; Reggio Emilia pedagogik; uppfattningar;

    Sammanfattning : Lärares uppfattning om barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande.Teachers opinion about children's play in the nursery school and the plays importance for children's learningSyftet med denna uppsats är att beskriva hur förskollärare på förskolor med olika pedagogiska inriktningar resonerar kring barns lek i förskolan och lekens betydelse för barns lärande. LÄS MER

  5. 5. Språklig medvetenhet hos högstadieelever i franska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ellinor Frisk; [2010]
    Nyckelord :franska; grammatik; grammatikundervisning; språklig medvetenhet; språkstrategier; språkkänsla; regelförklaring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka i vilken årskurs det är lämpligt att börja ge elever med franska som B-språk en grammatikundervisning byggd på regelförklaringar. Undersökningen är inspirerad av det svenska projektet STRIMS – Strategier vid inlärning av moderna språk, och metoden för att ta reda på frågeställningen är hämtad härifrån. LÄS MER