Sökning: "b-uppsats kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden b-uppsats kommunikation.
1. Betydelsen av Bloggbevakning som granskande Instagram-konto
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Mathilda Wahlgren och Olga Berg Gorgén “Betydelsen av Bloggbevakning som granskande Instagram-konto”. B-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. LÄS MER
2. #SHEINHAUL – Klimathotets sämsta vän? : en analys av unga kvinnors konsumtionsvanor utifrån Instagram-hashtaggen #SHEINHAUL
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Scrollandet på medieplattformen Instagram är numera en vardaglig rutin för många unga kvinnor. Plattformen har kommit att bli en viktig plats för bland annat stora fast fashion-företag att marknadsföra sig på. LÄS MER
3. Männ-i-skors identitet : en studie om skor som medium, identitet och signaler
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna B-uppsats demonstrerar media- och kommunikationsstudenterna Lovisa och Goliath skors eminenta roll, som ett form av medium, i den nutida processen för identitetsskapande specifikt hos Lundastudenter. Uppsatsen ämnar att kartlägga de identitetsmarkörer och signaler som skor sägs bära med sig. LÄS MER
4. Knutby och Kristi brud : en diskursanalys av den kvinnliga brottslingen Kristi brud i tv-serien Knutby
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Felicia Samuelsson, Vanna Andersson: ”Knutby och Kristi brud, en diskursanalys av den kvinnliga brottslingen Kristi brud i tv-serien Knutby”. Lunds Universitet: Inst. för kommunikation och medier, b-uppsats, vårtermin, 2022. LÄS MER
5. Karlstad som evenemang- och affärsstad : En turismvetenskaplig studie om Karlstads förutsättningar och utmaningar för evenemang- och affärsturism, samt hur dem kan användas som strategi till utveckling och vilka effekter som kan identifieras.
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER