Sökning: "b-uppsats sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden b-uppsats sociala medier.

  1. 1. Betydelsen av Bloggbevakning som granskande Instagram-konto

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olga Berg Gorgén; Mathilda Wahlgren; [2023]
    Nyckelord :Instagram; medborgarjournalistik; kulturellt medborgarskap; tvåstegshypotesen; mediesamhälle; medieanvändare; opinionsbildare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mathilda Wahlgren och Olga Berg Gorgén “Betydelsen av Bloggbevakning som granskande Instagram-konto”. B-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. LÄS MER

  2. 2. "Det är inget fel med att vara homo, men jag är inte homo-homo" : en narrativ textanalys om hur tv-serien Skam förhandlar homosexualitet

    L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Caroline Löfsten Oscarsson; Alice Ekman Johansson; [2018]
    Nyckelord :Sexuell identitet stereotyper normbrytande avvikande skam hegemonisk maskulinitet; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : “Det är inget fel med att vara homo, men jag är inte homo-homo”- ​ En narrativ textanalys om hur tv-serien Skam förhandlar homosexualitet ​är en B-uppsats författad vårtterminen 2018 av Alice Ekman och Caroline Oscarsson, studenter i Medie- och Kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, vid Lunds universitet. Denna uppsats fokuserar på huvudkaraktären Isak i tv-serien “Skam” och hur den som berättelse framställer hans sexuella identitet. LÄS MER

  3. 3. “Alltså man vill ju ändå ha mycket likes” : en kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Klara Thorell; Sofia Karlefeldt; [2017]
    Nyckelord :bekräftelsebehov; instagram; gymnasietjejer; könsroller; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet; “Alltså man vill ju ändå ha likes. En kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov och det sociala spelet på Instagram”, författad av Klara Thorell & Sofia Karlefeldt. LÄS MER

  4. 4. Privat information på sociala medier. : Vilka faktorer kan påverka vilka kvinnor som offentliggör privat information på Sociala medier?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Elin Larsson; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; information; privat; social media; private;

    Sammanfattning : Syftet med denna B-uppsats i informatik är att få en bild av samt få bättre förståelse för vilka faktorer det är som kan påverka vilka kvinnor i åldern 18-25 som offentliggör privat information på sociala medier.  Dock har inte djupintervjuer tillämpats utan enkäter, vilket annars är normalt för ett kvantitativt tillvägagångssätt. LÄS MER

  5. 5. Missing People - En studie av organisationers kommunikation via sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mattias Torstensson; Amanda Sandström; [2013]
    Nyckelord :intern; kommunikation; hjälporganisationer; sociala medier; organisationer; extern; Missing people; Science General;

    Sammanfattning : Detta är en B-uppsats skriven av Mattias Torstensson och Amanda Sandström. Uppsatsen är skriven i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Uppsatsens titel är ”Missing People – En studie av organisationers kommunikation via sociala medier”. LÄS MER