Sökning: "b-uppsats titel"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden b-uppsats titel.

  1. 1. Missing People - En studie av organisationers kommunikation via sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mattias Torstensson; Amanda Sandström; [2013]
    Nyckelord :intern; kommunikation; hjälporganisationer; sociala medier; organisationer; extern; Missing people; Science General;

    Sammanfattning : Detta är en B-uppsats skriven av Mattias Torstensson och Amanda Sandström. Uppsatsen är skriven i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Uppsatsens titel är ”Missing People – En studie av organisationers kommunikation via sociala medier”. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av gymnasieskolor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Carlén; Sally Carlsson Cloodt; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; gymnasieskolor; hemsidor; information; profilering; nyliberalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföring av gymnasieskolor – En analys av två gymnasieskolor ur ett textanalytiskt- och producentperspektiv Författare: Johan Carlén och Sally Cloodt, Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Innehåll: Som studenter i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap har i vår b-uppsats valt att studera två gymnasieskolor i Lund, en fristående och en kommunal, och undersökt hur de arbetar med marknadsföring och kommunikation på deras hemsidor. LÄS MER

  3. 3. Twilight - en alternativ religion för det tjugoförsta århundradet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Olsson; Mirja Danielsson; [2012]
    Nyckelord :twilight; identitet; religion; tro; paranormal romance; vampyrer; populärkultur; övernaturliga fenomen; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: ”Twilight – en alternativ religion för det tjugoförsta århundrandet” – En text och receptionsanalys av Twiligth som populärkulturellt fenomen. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Instutitionen för Kommunikation och Medier, Lunds Universitet Kurs: MKVA21:4, B-uppsats, HT 2011 Författare: Mirja Danielson & Linn Olsson Handledare: Marja Åkerström Nyckelord: twilight, identitet, religion, tro, paranormal romance, vampyrer, populärkultur, övernaturliga fenomen. LÄS MER

  4. 4. Kärleksfulla fans

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emily Waldén; Ellinora Zadik; [2012]
    Nyckelord :fankultur; fan; genus; subkultur; Twilight; identitet; deltagandekultur; värderingar; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Kärleksfulla fans – en studie om filmserien the Twilight saga och identitetsskapande Institution: Lunds universitet, Enheten för Medie & Kommunikationsvetenskap Kurs: MKVA21, B-uppsats, HT 2011 Författare: Emily Waldén och Ellinora Zadik Handledare: Joanna Doona Nyckelord: Twilight, identitet, subkultur, genus, fan, fankultur, deltagandekultur Problem: Då Twilight har blivit till ett stort medialt fenomen med fans över hela världen blir det intressant att se till huruvida ett identitetsskapande formas utifrån Twilight, samt vad detta skapande av identitet skulle kunna komma att innebära. Syfte: Att se hur fans går till väga i sitt identitetsskapande kring fenomenet Twilight, samt hur de förhåller sig till fenomenets bild av genus och sexualitet. LÄS MER

  5. 5. Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?

    M1-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jeanette Malmström; [2012]
    Nyckelord :Fastighetsmäklarbranschen; fastighetsmäklare; sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?   Nivå: B-uppsats     Författare: Jeanette Malmström   Handledare: Jonas Molin, Lecturer, Ph.D. LÄS MER