Sökning: "b2b facebook"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden b2b facebook.
1. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER
2. Arbetsförmedlarens marknadsförings-potentialer på sociala medier : En studie om möjligheter samt potentialer inom B2Bmarknadsföring på Facebook, LinkedIn och Instagram
M1-uppsats,Sammanfattning : Syfte – Syftet med studien är att framställa underlag för hur organisationer inom business-tobusiness (B2B) kan, genom social-medie-marknadsföring (SMM), marknadsföra sig och stärka sitt varumärke inom sin marknad. För att kunna besvara syftet har det brutits ned i tre frågeställningar. LÄS MER
3. The Role of Online Brand Community and Social Networks in Corporate Brand Development: A focus on the machinery equipment industry
L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose – This paper aims to explore online brand communities on social media platforms, built by B2B companies in the machinery equipment industry, and how these virtual spaces can contribute to relationship marketing and corporate brand building. Design/methodology/approach – The paper adopts both literature review and a multiple case study approach of two companies, Caterpillar and John Deere, in order to provide in-depth understanding and new insights. LÄS MER
4. The use of Social Media in Marketing Management : A Multiple Case Study of B2B Companies
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Importance of the Study: Over the last decade or so the B2C organizations are making full usage of the social media platform as a tool of their marketing mix. However, the adoption of social media in the marketing activities of the B2B sector has not quite registered the growth which the B2C organizations have. LÄS MER
5. Digital Marketing in Start-Ups : The role of digital marketing in acquiring and maintaining business relationships
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This study aims to explore the usage of the digital marketing to acquire and maintain business relationships, or more specifically, digital marketing in B2B start-ups within the Swedish market. Digital marketing is essential for businesses nowadays and has become a significant factor for business companies for improving and implementing their marketing strategies. LÄS MER