Sökning: "b2b kundrelation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden b2b kundrelation.

  1. 1. Tillit utan att träffas : Etablering av tillit i digitala b2b-relationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Göthe; Sarah Kronvall Niño de Guzman; [2021]
    Nyckelord :digitalisering; b2b; tillit; kundrelation; kommunikation;

    Sammanfattning : Med de rådande omständigheterna som pandemin covid-19 medfört har såväl privatpersoner, företag, organisationer, skolor och myndigheter behövt ändra sitt arbetssätt till att bli digitalt. Organisationer som inte är anpassade efter att passa in i en digital kontext har plötsligt behövt omkonstruera sin verksamhet för att fortsättningsvis fungera i det nya normala. LÄS MER

  2. 2. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vincent Asp; André Nilsson; [2021]
    Nyckelord :B2B; Buyer-seller relationships; Customer acquisition; Sales process; Digitalization; Covid-19; B2B; Kundrelationer; Nykundsbearbetning; Försäljningsprocess; Digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER

  3. 3. Requirement Management in Product Development in B2B : A Study on the Process of Capturing Customer Requirements

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ILAKIA AMIRTHALINGAM; NADJA ZAHIRALDINNI; [2020]
    Nyckelord :Customer involvement; customer integration; product development; software development; international customers; obstacles; customer relationship; customer requirement; customer need; methods for mapping requirements; Kundinvolvering; kundintegration; produktutveckling; mjukvaruutveckling; internationella kunder; hinder vid kundinvolvering; kundrelation; kundkrav; kundbehov; metoder för kartläggning av krav;

    Sammanfattning : Our world is ever-changing hence the surroundings ought to develop accordingly. This applies particularly to the product development process and therefore, it is of high priority to adapt to the changes. This can be achieved by observing the market and especially the customers. LÄS MER

  4. 4. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Brand Equity for B2B SME through Social Media : An exploratory descriptive research

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Martinelle; [2017]
    Nyckelord :Social media; Brand equity; customer-based brand equity; Small and medium-sized enterprises SME ;

    Sammanfattning : Through our smartphones, the access to information is higher than ever before. Social media has revolutionized the communication landscape in how we share information and communicate to each other. LÄS MER