Sökning: "b2b säljare"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden b2b säljare.

  1. 1. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  2. 2. Samspel vid komplexa tjänster : En kvalitativ studie för ökad förståelse av SME´s inköpsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Johansson; Filip Berggren; [2021]
    Nyckelord :Komplexa tjänster; B2B; Marknadsföring; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att studera inköpsbeteendet av komplexare tjänster inom B2B. Det insamlade materialet har sedan omformulerats till praktiska rekommendationer för de säljande organisationer. Komplexare tjänster är ett område som har vuxit snabbt under det senaste decenniet, i samband med bland annat digitaliseringen. LÄS MER

  3. 3. Data driven customer insights in the B2B sales process at high technology scaleups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :HANNA STRÖMBERG; [2021]
    Nyckelord :B2B; selling; data driven; customer insights; presentation; scaleup; sales process; B2B; försäljning; datadrivna; kundinsikter; presentation; scale up; försäljningsprocessen;

    Sammanfattning : When scaling a company it is important to implement customer insights to achieve growth of revenue. Understanding and defining a suitable B2B sales process has also been shown to play an important part in enhancing sales, and traditional processes include multiple steps performed by sales representatives. LÄS MER

  4. 4. Köpbeslut vid innovativa och komplexa produkter inom B2B: Hur arbetar säljare med att förstå kundens köpbeteende?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Suphanan Chatphutsa; Carin Hillblom; [2020]
    Nyckelord :B2B köpbeslut; B2B köpbeteende; B2B företag; innovativa och komplexa produkter;

    Sammanfattning : Företag har ett ökat intresse att förstå kundens köpbeteende inom business-to-business (B2B) och vilka faktorer som kan påverka köpbeslutsprocessen. Det ökade intresset beror på att kunders köpbeteende förändras över tid. LÄS MER

  5. 5. Designing a Digital Meeting Place for B2B Sales Interactions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Joel Ottosson; [2020]
    Nyckelord :B2B; sales process; digital meeting place; usability testing; web application; interaction design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Business to business (B2B) sales constitutes a big part of today's sold goods and services. These sales processes are getting more complex and involve more people than before. B2B sales are also more and more taking place online. LÄS MER