Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  2. 2. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kevin Nermark; [2023]
    Nyckelord :event attendance; remote participation; hybrid spaces; digital marketing; strategic communication; event planning.; eventdeltagande; deltagande på avstånd; hybridutrymmen; digital marknadsföring; strategisk kommunikation; eventplanering.;

    Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation inom revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Winoy; Joel Kvarnsjö; Johanna Hansson; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; emotionell och rationell kommunikation; Grant Thornton; Deloitte; revisionsbranschen; big four; semistrukturerad intervju; innehållsanalys; Linkedin.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Järn- och stålindustrins marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om digital marknadsföring för B2B-företag inom järn- och stålindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Högblad; [2021]
    Nyckelord :B2B; marketing; digital marketing; social media; sustainability; iron- and steel industry;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för relevansen av digital marknadsföring på sociala medier för B2B-företag inom järn- och stålindustrin och öka kunskapen om betydelsen av hållbarhet i marknadsföringssyfte på sociala medier för dessa företag. Metod: Studien har utgått från en kvalitativ forskningsansats där empiriinsamlingen består av data insamlat från 11 semistrukturella intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Mäta bör man : En studie om prestationsmått och kvalitetskriterier inom SaaS-B2B branschen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erik Löfgren; Lorenz Pettersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har SaaS-branschen varit på stark frammarsch och prognoser tyder på ytterligare tillväxt framöver. I en snabbt växande bransch med hård konkurrens ställs stora krav på företagsledningen att fatta rätt beslut för att säkerställa företagens konkurrenskraftighet. LÄS MER