Sökning: "b2b teorier"

Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.

  1. 11. Managing Organizational Factors in Technology Assimilation for Web-based Business to Business E-Commerce

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ERIK ELANDER AMAN; ALEXANDER NAWRAS SUDDEK; [2018]
    Nyckelord :B2B; Web-Based E-Commerce Assimilation; Organizational Change; Technology Assimilation; E-business; Change Management.; B2B; Webbaserad E-handel; Implementation; Teknisk Assimilation; Organisatorisk Förändring; Förändringsledning; Digitala Affärer.;

    Sammanfattning : Introduction: The use of Web-based Business-to-Business E-commerce is increasing, however many companies who previously adopted e-commerce technology have failed to utilize it. Meanwhile, research has mostly focused on quantitative research regarding factors affecting the adoption of e-commerce, leaving a research gap regarding the routinization of the technology. LÄS MER

  2. 12. Utmaningar med B2B-försäljning inom traditionell detaljhandel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Blomqvist; [2017]
    Nyckelord :B2C; B2B; Organizational buying behavior; Order qualifiers; Order winners; B2C; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Orderkvalificerare; Ordervinnare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka utmaningar som är särskilt utmärkande när traditionell detaljhandel vill utveckla sin försäljning mot B2B-kunder samt hur dessa utmaningar kan hanteras. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ fallstudie på ett företag verksamt inom detaljhandeln för elektronikprodukter i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER

  4. 14. När innehållet är Word-of-Mouth-smart: En innehållsanalys av svenska B2B-företags mest uppskattade Facebook-inlägg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Dahlberg; Oscar Lindgren; Emina Salic; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Brand Identity; WOM; B2B; Content marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis analyzes the content and the underlying meaning of B2B companies' most appreciated Facebook posts. The theory gives the reader a description of the research made on brands and content marketing, followed by theories of relationship marketing, brand promises, brand identity and brand communities. The study utilizes an abductive approach. LÄS MER

  5. 15. "It's time to put The Puzzle together" : En studie som påvisar The Under-sheltering Puzzle i Sverige.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johannes Hallenbrant; Cornelia Ivarsson; [2017]
    Nyckelord :The Under-sheltering Puzzle; Skatteplanering; Strategier; Prospector; Defender; B2C; B2B; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skatteplanering är ett aktuellt och omdebatterat ämne. I USA har ett Under-sheltering Puzzle kunnat påvisas då vissa företag avstår från att skatteplanera. Vi frågar oss om fenomenet förekommer i Sverige och i så fall varför vissa företag ej skatteplanerar. LÄS MER