Sökning: "b2b teorier"
Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.
16. Framtidens marknadsföring : En kvalitativ studie om hur B2B-företag definierar och tillämpar content marketing i digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study has been conducted with an aim to examine how employees working at B2B companies in Umeå understand, and describe the ever changing strategy of content marketing whilst at the same time analysing how said companies utilise the strategy on their own websites. Another aim of this study is to determine whether content marketing is used differently depending on the companies size and reach. LÄS MER
17. Prissättning inom B2B-företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom en flerfallsstudie analysera och söka förståelse för sambanden mellan prissättningsstrategier och prissättningsmetoder som tillämpas hos företag som riktar sin verksamhet främst mot andra företag, B2B. Analysen av empirin sker med hjälp av redan existerande teorier om prisstrategier och prissättningsmetoder. LÄS MER
18. Varumärkesbyggande i innovativa småföretag - En fallstudie av tre små, svenska, innovativa B2B-företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur små, svenska, innovativa B2B-företag arbetar med sina varumärkebyggande aktiviteter genom att studera tre fallföretag verksamma inom olika branscher. En kvalitativ studie har genomförts med ett ontologiskt och objektivistiskt förhållningssätt. Forskningsansatsen är deduktiv. LÄS MER
19. Design Of A General Customer Segmentation Process
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Syfte - Att undersöka hur en kundsegmenteringsprocess kan utformas samt vilka variabler man bör iaktta för att kunna erbjuda en lämplig kundservicenivå. För att uppnå detta syfte skall följande frågeställningar besvaras: 1. Vilka variabler bör ingå i en kundsegmentering? 2. LÄS MER
20. Konsekvenser av leanifiering inom tjänsteorganisationer : En kvalitativ studie av professionella B2B-tjänster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Tjänstesektorn utgör ungefär 80 % av Sveriges BNP, men har länge präglats av lägre produktivitet än tillverkningssektorn. Detta skulle kunna förändras genom konceptet lean som innebär effektivisering av flöden och syftar till att erbjuda kunden exakt vad den vill ha med hjälp av mindre insatser i form av personal, utrustning, tid, utrymme och aktiviteter. LÄS MER