Sökning: "b2b volvo"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden b2b volvo.
1. Safeguarding brand reputation through sustainable sales : A case study on Volvo Construction Equipment
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Title: Safeguarding Brand Reputation through Sustainable Sales - A Case Study on Volvo Construction Equipment Author: Ludvig Danielsson Supervisor: Jan Alpenberg Examiner: Fredrik Karlsson, Elin Funck Background and problem: When the Export Credit Guarantee Board in Sweden started increasing the demands on sustainability control for all credit applications, Volvo Construction Equipment implemented a pilot process to assess the sustainability risks in customers’ business. As the pilot progressed, new purposes emerged to also avoid engaging in business relations with irresponsible customers and thus avoid reputational damage. LÄS MER
2. Exporting opportunities and challenges from Sweden to Iran. : -A multiple case study of Ericsson, Volvo, Scania and Electrolux.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Today’s market place is more aggressively competitive than ever, large international companies are actively exporting goods to foreign countries in order to expand their market shares. The exporting process from developed countries to emerging markets such as developing countries is challenging than ever, as a result, scholars in international marketing and business have called for further research concerning this area. LÄS MER
3. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER
4. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks Författare: Erik Bylund & Johan Kristensson Handledare: Ulf Aagerup Nivå: Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014. Nyckelord: Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing Problemformuleringar: - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER
5. Opportunities and Challenges in Emerging markets : A case study of two multinational companies in India
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The previous research, in the internationalization area, indicates that there are both opportunities and challenges when companies operate abroad. By using a SLEPT analysis model, which studies the effect from the countries’ social/cultural, legal, economic, political and technological environments and their effects, it makes the opportunities and challenges more depletive. LÄS MER