Sökning: "b2b volvo"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden b2b volvo.

  1. 1. Safeguarding brand reputation through sustainable sales : A case study on Volvo Construction Equipment

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Danielsson Ludvig; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; Risk Management; Reputation;

    Sammanfattning : Title: Safeguarding Brand Reputation through Sustainable Sales - A Case Study on Volvo Construction Equipment Author: Ludvig Danielsson Supervisor: Jan Alpenberg Examiner: Fredrik Karlsson, Elin Funck Background and problem: When the Export Credit Guarantee Board in Sweden started increasing the demands on sustainability control for all credit applications, Volvo Construction Equipment implemented a pilot process to assess the sustainability risks in customers’ business. As the pilot progressed, new purposes emerged to also avoid engaging in business relations with irresponsible customers and thus avoid reputational damage. LÄS MER

  2. 2. Exporting opportunities and challenges from Sweden to Iran. : -A multiple case study of Ericsson, Volvo, Scania and Electrolux.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mortazavi Seyed Sina; [2016]
    Nyckelord :Export barriers; internal barriers of export; institutional barriers of export; knowledge and experience barriers of export; export modes.;

    Sammanfattning : Today’s market place is more aggressively competitive than ever, large international companies are actively exporting goods to foreign countries in order to expand their market shares. The exporting process from developed countries to emerging markets such as developing countries is challenging than ever, as a result, scholars in international marketing and business have called for further research concerning this area. LÄS MER

  3. 3. Anpassningar av globala varumärke

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Lara Kafafi; Dmitry Leshchinskiy; [2014]
    Nyckelord :Globalisering; internationell marknadsföring; globalt varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER

  4. 4. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Bylund; Johan Kristensson; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Leveraging; Ambush Marketing; Marknadsföring; Fallstudie;

    Sammanfattning : Titel:                                       Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks   Författare:                                              Erik Bylund & Johan Kristensson   Handledare:                                             Ulf Aagerup   Nivå:                                       Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014.   Nyckelord:                                               Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing   Problemformuleringar:        - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap?                                             Syfte:                                      Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER

  5. 5. Opportunities and Challenges in Emerging markets : A case study of two multinational companies in India

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nastaran Heshmati; Senada Lovic; [2012]
    Nyckelord :Internationalization; Globalization; Emerging market; India; Opportunities; Challenges;

    Sammanfattning : The previous research, in the internationalization area, indicates that there are both opportunities and challenges when companies operate abroad. By using a SLEPT analysis model, which studies the effect from the countries’ social/cultural, legal, economic, political and technological environments and their effects, it makes the opportunities and challenges more depletive. LÄS MER