Sökning: "b2b- företag varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden b2b- företag varumärke.

  1. 1. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation inom revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Winoy; Joel Kvarnsjö; Johanna Hansson; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; emotionell och rationell kommunikation; Grant Thornton; Deloitte; revisionsbranschen; big four; semistrukturerad intervju; innehållsanalys; Linkedin.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Arbetsförmedlarens marknadsförings-potentialer på sociala medier : En studie om möjligheter samt potentialer inom B2Bmarknadsföring på Facebook, LinkedIn och Instagram

    M1-uppsats,

    Författare :Dagles Koutcho; William Merza; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; B2B; arbetsförmedlare; SMM; SMMA; sociala kanaler; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med studien är att framställa underlag för hur organisationer inom business-tobusiness (B2B) kan, genom social-medie-marknadsföring (SMM), marknadsföra sig och stärka sitt varumärke inom sin marknad. För att kunna besvara syftet har det brutits ned i tre frågeställningar. LÄS MER

  4. 4. Utvärdera kundnöjdheten inom B2B : En studie inom sågverksindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Strömbäck; [2018]
    Nyckelord :Business - to - business B2B ; Kundnöjdhet; Nöjdkundindex; Attributbaserad kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensutsatta samhälle har företag börjat mäta och redovisa vad sina kunder anser om respektive företag. Det är även något som företag inom business-to-business (B2B) gör med hjälp av att investera i och konstruera verktyg för att kunna mäta kundnöjdhet samt applicera insamlad data på den berörda enheten. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesutvidgning som tjänstefiering via en allians : En kvalitativ studie om kundernas uppfattning om ett företags varumärke vid en varumärkesutvidgning som görs som en tjänstefiering via en allians

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kling Niklas; Düring Ella; [2016]
    Nyckelord :Brand extension; alliance; co-operation; servitization; Varumärkesutvidgning; allians; samarbete; tjänstefiering;

    Sammanfattning : Ett sätt som företag länge har använt för att utveckla företaget är att vidga sina verksamheter. Detta har ofta gjorts med en produkt eller tjänst som på något sätt varit en innovation och där har de högteknologiska företagen varit de flitigaste användarna av varumärkes- och produktutvidgningar. LÄS MER