Sökning: "baby boomers"
Visar resultat 16 - 20 av 87 uppsatser innehållade orden baby boomers.
16. Är varumärken de nya politikerna? : En kvalitativ studie om olika generationers upplevelse av brand activism i förpackningsdesign
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study investigates how different generations interpret the marketing strategy of brand activism through packaging design. This marketing strategy is a relatively new one, and refers to corporations that engage and take stances in current political causes. LÄS MER
17. Self-service technology and Baby boomers : A qualitative study of baby boomers’ acceptance towards self-scanning devices in supermarkets.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstract Title: Self-service technology and baby boomers: An empirical study of baby boomers’ acceptance towards self-service technologies in supermarkets. Authors: Casper Elheim, Eric Lindén & Hannes Löfquist Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. LÄS MER
18. En resa i Coronatider
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna uppsats avser att undersöka hur köpprocessen ser ut för konsumenter i generationerna Baby Boomers och Silent Generation under pågående Coronapandemi. Arbetet kommer tydligt fokusera på de fem stegen i The five-stage model för att bidra med ytterligare teoretisk kunskap om köpprocessen online, för konsumenter inom de valda generationerna. LÄS MER
19. "Är Det Så Svårt Att Bara Stanna Hemma?!" En kvalitativ intervjustudie om hur Millennials och Baby Boomers upplever vardagslivet i en pandemi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att fördjupa kunskapen angående de effekter som en global pandemi (som den nuvarande Covid-19 pandemins effekter) har på människors vardagsliv. Jag har valt att studera individer från två olika generationer: Millennials och Baby Boomers. LÄS MER
20. "Me, my selfie and I" : A qualitative study of reasons, experiences andbeliefs connected to human computer interaction in the context of selfieculture.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : This research paper illustrates the social effects of social media and selfie posting on older age generations. These generational groups are called “Baby-boomers” and “Baby-busts” and are born before the existence of Internet and social media and therefore have had to adapt to the online context. LÄS MER