Sökning: "bandesign"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet bandesign.

  1. 1. What Level Design Elements Determine Flow? : How Light and Objects Guide the Player in Overwatch and Doom

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :David Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Computer games; level design; flow; game design; architecture; fps; datorspel; bandesign; flöde; speldesign; spelutveckling; design; arkitektur;

    Sammanfattning : This thesis presents a comparative study between Overwatch (2016) and Doom (2016) to determine how these fast-paced games facilitate flow in their gameplay. The second chapter looks at formal definitions of flow and level design to establish a vocabulary for following chapters. LÄS MER

  2. 2. Level design in open worlds : Should you think like an architect?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Tobias Johansson; [2014]
    Nyckelord :Open world; level design; game development;

    Sammanfattning : Abstract The focus of this thesis is to study a way to create deeper open world experiences. As our technology evolves and our computers, phones and consoles get more powerful, we now have the ability to create huge open worlds in digital games. LÄS MER

  3. 3. Satori : Ett datorspel skapat med hjälp av industridesign

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för industridesign

    Författare :Viktor Eriksson Casanova; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Målet med projektet är att skapa ett spel med ett unikt spelkoncept som gynnar det kreativa tänkandet. Projektet startades med dessa förutsättningar. Analyser gjordes för att få ett helhetsintryck av hur spelmarknaden och spel ser ut idag och för att se om projektet var värt att ta vidare. LÄS MER

  4. 4. Aktivt lärande genom conveyance inom digitala spel : Spelares engagemang och påverkan av inlärningstekniker inom digitala spel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Christersson; [2012]
    Nyckelord :Conveyance; Inlärning; Leveldesign; Explicit lärande; Aktivt lärande;

    Sammanfattning : I detta arbete jämförs explicit och förmedlande (conveyance) inlärningsteknik för kommersiella spel och undersöka hur de påverkar spelarens resultat samt kunskap om spelets struktur. Undersökningar från början av 1970-talet visar på hur aktivt lärande ökar deltagarens engagemang jämfört med vid passiv explicit inlärning. LÄS MER

  5. 5. Minikartor : Kartors spelarpåverkan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Johannes Smidelöv; [2011]
    Nyckelord :Bandesign; navigation; kartor; mentala modeller; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Undersökningen har ämnat svara på hur en spelares spelupplevelse i och uppfattning av en bana i ett spel förändrats när spelaren haft en karta mot när den inte haft en. Genom att konstruera en bana med karta och ”minikarta” undersöktes spelarens spelupplevelse och mentala modeller på banan. LÄS MER