Sökning: "bandesign"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet bandesign.
1. What Level Design Elements Determine Flow? : How Light and Objects Guide the Player in Overwatch and Doom
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis presents a comparative study between Overwatch (2016) and Doom (2016) to determine how these fast-paced games facilitate flow in their gameplay. The second chapter looks at formal definitions of flow and level design to establish a vocabulary for following chapters. LÄS MER
2. Level design in open worlds : Should you think like an architect?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Abstract The focus of this thesis is to study a way to create deeper open world experiences. As our technology evolves and our computers, phones and consoles get more powerful, we now have the ability to create huge open worlds in digital games. LÄS MER
3. Satori : Ett datorspel skapat med hjälp av industridesign
Kandidat-uppsats, Avdelningen för industridesignSammanfattning : Målet med projektet är att skapa ett spel med ett unikt spelkoncept som gynnar det kreativa tänkandet. Projektet startades med dessa förutsättningar. Analyser gjordes för att få ett helhetsintryck av hur spelmarknaden och spel ser ut idag och för att se om projektet var värt att ta vidare. LÄS MER
4. Aktivt lärande genom conveyance inom digitala spel : Spelares engagemang och påverkan av inlärningstekniker inom digitala spel
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : I detta arbete jämförs explicit och förmedlande (conveyance) inlärningsteknik för kommersiella spel och undersöka hur de påverkar spelarens resultat samt kunskap om spelets struktur. Undersökningar från början av 1970-talet visar på hur aktivt lärande ökar deltagarens engagemang jämfört med vid passiv explicit inlärning. LÄS MER
5. Minikartor : Kartors spelarpåverkan
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Undersökningen har ämnat svara på hur en spelares spelupplevelse i och uppfattning av en bana i ett spel förändrats när spelaren haft en karta mot när den inte haft en. Genom att konstruera en bana med karta och ”minikarta” undersöktes spelarens spelupplevelse och mentala modeller på banan. LÄS MER