Sökning: "bank branding"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden bank branding.

  1. 1. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  2. 2. "En bank av kunskaper" : En intervjustudie om byggstenarna i kvinnliga studenters personliga varumärken.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Mathilda Spjutö; Julia Tuvesson; [2021]
    Nyckelord :Personal Branding; Bourdiue; Students; Sociology;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a better understanding of how students create a personal brand and what factors that tend to be more important than others. Do students choose education as a strategic choice to prepare for the labor market and can work experience and social media influence the personal brand? This study uses the qualitative method because of the need of in-depth answers to answer the purpose of this study. LÄS MER

  3. 3. The role of employer branding onemployee retention. : A study regarding bank organisations abilities to keep current employees.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Fadomo Hassan; Simon Gelin; [2021]
    Nyckelord :Banking industry; Employee retention; Employer branding; Employer value proposition;

    Sammanfattning : The Swedish banking industry is constantly exposed to changes, mainly due to the revolutionof digitalisation. Mobilisation is another factor which affects the industry mainly by challengingemployers. The supply in the labour market has increased markedly and the needs of employeesare ever changing. LÄS MER

  4. 4. Bankmarknadens praktiska hållbarhetsarbete : en fallstudie på tre banker inom den svenska banksektorn

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Stina Sköld; Edward Svensson; [2019]
    Nyckelord :hållbar utveckling; bank; transparens; intressenter; hållbara investeringar; risker; miljö; Corporate branding; legitimitet; regelverk;

    Sammanfattning : Klimatförändringarna påverkar oss alla och genom att citera Ban Ki-Moon: “Vi är den första generationen som kan utrota fattigdomen och den sista som kan bekämpa klimatförändringar” (Lunds Universitet, 2018) kan vi sammanfatta det som att drastiska förändringar behöver ske för vårt sätt att leva. I annat fall kommer miljön skadas ännu mer vilket kommer få konsekvenser. LÄS MER

  5. 5. Local identity and place branding use as a corporate branding strategy. The case of Länsförsäkringar

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rocío Martínez Climent; [2019]
    Nyckelord :local identity; identity; place branding; local place branding; social media; visual semiotic analysis;

    Sammanfattning : This master thesis aims to contribute to the available literature on how place branding can be used for enhancing local identity and how this affects audience participation, in particular: engagement on social media. The case of two campaigns of the Swedish cooperative bank Länsförsäkringar are used to demonstrate the initial hypothesis: local identity and place branding use in campaigns as part of a corporate branding strategy increases followers’ engagement and participation on social media. LÄS MER