Sökning: "bank positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden bank positionering.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER

  3. 3. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Imad Jaffer; Samir Nabil; [2012]
    Nyckelord :Islamic banking; Marketing; Finance; VI; Bootstrapping; interest; Islamisk bank; Marknadsföring; Finansiering; Ränta; Räntefri ekonomi;

    Sammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Skogsallmänningars syn på deras bankrelationer

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Axel Johansson; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; erbjudandet; kundvärde; placeringspolicy;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bedöma besparingsskogar, allmänningsskogar samt häradsallmänningars, (i följande stycken gemensamt benämnt som allmänningar), behov av banktjänster. Samt vilka faktorer som påverkar valet av bank och skillnader mellan de olika allmänningarna och genom detta bedöma marknadspotentialen för Handelsbanken. LÄS MER

  5. 5. Bankers utökade tillgänglighet : en studie om kunders efterfrågan och dess lönsamhet i Umeå

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marcus Edelbrink; Joakim Lindström; [2008]
    Nyckelord :kvantitativ metod; vetenskaplig metodik; marknadsföring; relationsmarknadsföring; Tjänstemarknadsföring; tjänstekvalitet; servicekvalitet; kundlönsamhet; ; Bank; bankservice; bankmarketing; personal contact.;

    Sammanfattning : Problem: Hur tillfredställda är bankkunder med sin banks tillgänglighet? Vilka kundsegment efterfrågar utökad service och hur lönsamma är de? Syfte: Genom vår studie av bankernas olika kundsegment och med dessas innehavande ekonomiska engagemang i banken, avser vi att belysa kundernas attityder och uppfattningar kring bankernas utökade tillgänglighet, och vad de efterfrågar i sitt möte med banken. Teori I vår teoretiska referensram behandlar vi främst fem olika teoriområden; försäljningsarbetets utveckling, positionering, banktjänster, service, relationsmarknadsföring samt gruppsegmentering. LÄS MER