Sökning: "bank relation"

Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade orden bank relation.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Douglas Wilsby; Knut Winström; [2023]
    Nyckelord :FinTech; competition; competitive strategy; digitalisation; technology; Open Banking; Strategy; Business model; Digital.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER

  3. 3. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  4. 4. Modererande påverkan av finansiell prestation på förhållandet mellan CSR och styrelsesammansättningen : En kvantitativ studie på 433 börsnoterade nordiska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lorin Batti; Delinna Tewolde; [2023]
    Nyckelord :Corporate Financial Performance CFP ; Corporate Social Responsibility CSR ; Environmental; Social and Governance ESG ; Board characteristics; Nordic firms; Board Governance; Corporate Social Performance CSP ; Finansiell prestation CFP ; Corporate Social Responsibility CSR ; Environmental; Social Governance ESG ; Styrelseegenskaper; nordiska bolag; Bolagsstyrning;

    Sammanfattning : Syfte: Ett växande intresse för CSR och dess betydelse lyfter fram rollen av bolagsstyrning. Bland annat ifrågasattes styrelsens roll i att utveckla strategier och uppfylla krav från diverse intressentgrupper. LÄS MER

  5. 5. Samarbete och konkurrens mellan svenska banker och FinTech-bolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Hanna; Rebecca Zeito; [2023]
    Nyckelord :FinTech; Cyber risks; Digitization; FinTech companies; bank; innovations; financial sector; operational risks; the financial sector; API;

    Sammanfattning : The major Swedish banks have been affected by digitalization in the financial sector, where FinTech has contributed with new technological opportunities. The banks that partner with FinTech companies can develop effective and innovative solutions for both companies and individuals. LÄS MER