Sökning: "bankers kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden bankers kommunikation.

  1. 1. Svenska bankers kommunikation kring indirekt klimatpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mårten Hansson Reuter; [2023]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Sustainability reports; Legitimacy; Legitimacy strategies; Indirect climate impact; CSR; Hållbarhetsrapporter; Legitimitet; Legitimitetstrategier; Indirekt klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med att samhället strävar efter en mer fossilfri ekonomi och lagstiftare upprättar allt fler direktiv för vad en hållbarhetsrapport skall innehålla blir kraven på företag allt större. Banker har som investering- och finansieringsinstitut en miljöpåverkan genom de investeringar de hanterar. LÄS MER

  2. 2. Medarbetares Attityd Till Transformerande Förändring : En kvalitativ studie inom banksektorn i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Lund; [2023]
    Nyckelord :Transformerande; Förändringar; Medarbetare; Banker; Attityd; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie hade som avsikt att undersöka medarbetare inom svenska bankers attitydertill transformerande förändringar. Förändringar är alltid förekommande på marknadenoch för att kunna fortsätta verksamma så förblir det viktigt för organisationer att kunnaanpassa sig efter dessa förändringar. LÄS MER

  3. 3. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Penningtvätt och anti-korruption: hur hanterar banker kritiserade händelser? : En innehållsanalys av svenska bankers kommunikationshantering vid kritiserade händelser i hållbarhetsrapporter och på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Lindstrand; Jessica Rydell; [2021]
    Nyckelord :sustainability report; banks; CSR; legitimacy; greenwashing; WOM; information asymmetry; social media; communication strategies; hållbarhetsrapport; banker; CSR; legitimitet; gröntvätt; WOM; informationsasymmetri; sociala medier; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Aim - The aim of this study is to examine crisis communication strategies in the banking sector on social media and in sustainability reports, linked to money laundering and anti-corruption to prevent damage at their reputation and legitimacy. Background - The growth of internet and its channels for digital communication has globally become an important tool for companies. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsintegrering inom banksektorn : Tre svenska bankers integrering av hållbarhet med hjälp av formella och informella styrmedel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Freja Borgemo; Malin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable development; sustainable investments; environment; financial management; integration; management control systems; formal management control systems; informal management control systems; CSR; Corporate Social Responsibility; Hållbar utveckling; hållbara investeringar; miljö; ekonomistyrning; integrering; styrmedel; formella styrmedel; informella styrmedel; management control systems; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhället efterfrågar idag allt mer att samtliga aktörer på marknaden ska arbeta med hållbarhet. Till följd av den snabbföränderliga marknaden ställs det krav på hur bankerna styr sin verksamhet för att möta denna efterfrågan och på så sätt fortsatt vara konkurrenskraftiga. LÄS MER