Sökning: "bankers marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden bankers marknadsföring.

  1. 1. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Cecilia Hägerlund; Martina Ingves; [2022]
    Nyckelord :Creative marketing; word of mouth; share of wallet; kreativ marknadsföring; word of mouth; share of wallet; bank;

    Sammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER

  2. 2. Instagram som marknadsföringskanal för banker: : Om svenska bankers möjlighet att nå kunder inom generation Z genom marknadsföring via Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Frida Abrahamsson; Mir-Ezin Akdogan; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Bankers utlåning till mikroföretag : En kvalitativ studie om hur handläggare bearbetar och bedömer mjuk information

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Dzamastagic Admir; Dzamastagic Armin; [2017]
    Nyckelord :Credit assessment; information asymmetry; information signals; analytic intuitive information processing; cognitive styles; decision making; cognitive processes.; Kreditbedömning; informationsasymmetri; informationssignaler; analytisk intuitiv informationsbearbetning; kognitiva stilar; beslutsfattande; kognitiva processer.;

    Sammanfattning : Banker hävdar att användandet av mjuk information är av stor betydelse vid kreditbedömning av företag som präglas av opacitet. Emellertid, till skillnad från hård information, ålägger banker ej konkreta riktlinjer för vilken mjuk information som handläggare förväntas samla in och rapportera samt hur bearbetningen av den bör ske. LÄS MER

  4. 4. Digital marknadsföring av banktjänster mot yngre skogs- och lantbruksintresserade personer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Pierre Fridell; [2016]
    Nyckelord :digital marknadsföring; sociala medier; skogsbruk; lantbruk; banker; digital marketing; social media; silviculture; agriculture; banking;

    Sammanfattning : Den ökande användningen av internet i dagens samhälle har lagt grunden till uppkomsten av fenomenet sociala medier. Sociala medier är digitala kommunikationskanaler som tillåter användare att kommunicera och utbyta information med varandra. LÄS MER

  5. 5. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Payam Khatibnia; Jakob Toivonen; [2014]
    Nyckelord :SST; självbetjäningsteknik; implementering; bank; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER