Sökning: "bankkundens ålder"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden bankkundens ålder.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på banken : En kvantitativ undersökning av kontakten mellan banken och kunden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emelie Johansson; Ellen Willsund; [2017]
    Nyckelord :Banktjänster; bankkundens ålder; digital kontakt; fysisk kontakt; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : TITEL: Digitaliseringens påverkan på banken FÖRFATTARE: Emelie Johansson och Ellen Willsund EXAMINATOR: Petter Boye HANDLEDARE: Natalia Semenova PROGRAM: Ekonomprogrammet, inriktning redovisning/ekonomistyrning LÄROSÄTE: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Kalmar KURS & NIVÅ: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE75E, 15 hp   Bakgrund: Banken utgör en viktig del i den grundläggande infrastrukturen i samhället och är en motor i den svenska ekonomin. Digitaliseringen har idag medfört att stora delar av bankens kundmöte, till exempel signering av avtal, sker digitalt. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet inom bankbranschen : Den privata konsumenten

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Daniel Hjelmberg; Carl Sundstedt; [2009]
    Nyckelord :Lojalitet; bank; konsument; relation; ålder; kundnöjdhet; prisvärdhet; servicekvalitet; produktkvalitet och klagomål;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framtidens bank måste arbeta mot att få mer lojala kunder då framtagandetav nya produkter och strävan efter ökad kostnadseffektivitet inte längre räcker.Eftersom banker endast kan uppnå lönsamhet först efter upprepade köp är det viktigt attkartlägga bakomliggande faktorers betydelse för den privata bankkonsumentens lojalitetsett till dess finansiella beteende och behov i olika åldrar. LÄS MER