Sökning: "banksektor"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade ordet banksektor.
11. Ledarskapets betydelse inom banksektorn : En kvalitativ fallstudie kring hur ledarskap kan relateras till anställdas välmående
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
12. Att styra informellt : En studie om hur digitaliseringen påverkar användningen och anpassningen av informella styrmedel inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn befinner sig i en allt mer komplex och föränderlig miljö på grund av digitaliseringen och dess påverkan på samhället. Till följd av den snabbföränderliga marknaden ställs det krav på hur bankerna internt organiserar sin verksamhet för att fortsatt vara konkurrenskraftiga. LÄS MER
13. Produktivitet och styrning vid distansarbete - En studie av arbetsmiljöns påverkan på agentrelationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
14. Digitalisering i banksektorn och dess påverkan på olika generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka digitaliseringen inom banksektorn och hur den minskade fysiska kontakten uppfattas av svenska bankkunder. Vidare syftar studien till att undersöka hur detta skiljer sig mellan generationer och hur digitaliseringen påverkar kundnöjdhet och kundlojalitet, både generellt och mellan olika generationer. LÄS MER
15. Det omedvetna behovet av fysisk kommunikation : En kvalitativ studie om kommunikativ förändring inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : During the global covid-19 pandemic most organisations, in this case the banking industry, have had to adapt to the many government imposed restrictions to stop the spread of the virus. This means that there have been significant changes in how organisations conduct their communicative businesses and internal communication. LÄS MER