Sökning: "banner ads"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden banner ads.
1. I Want to Breathe You In : Data as Raw Commodity
Master-uppsats, KonstfackSammanfattning : In this paper, I look at the history of the internet and online advertising. The internet is inextricably linked to capitalism and is fueled by advertising. As a result, companies like Facebook, Apple, Microsoft, Google, and Amazon collect data in large volumes to improve targeted advertising. LÄS MER
2. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
3. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER
4. Concepts that influence users’ feeling of non-intrusiveness in native advertising : A quantitative study testing the conceptualization of effective native advertisements’ influence on users’ feeling of non-intrusiveness
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Abstract Background “Traditional digital advertising has become wallpaper. It doesn’t improve anyone’s experience on a site and readers, myself included, pretty much look past it” stated by Jason Hill, Global Head of Media Strategies (Adage.com, 2019). LÄS MER
5. Digital marknadsföring och dess olika annonseringsformer
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : In this study banner ad’s was compared with company’s ads published on company Facebook pages to see how their design may differentiate and what their design might have in common. This study also aimed to answer which of these marketing techniques users prefer. LÄS MER