Sökning: "banner ads"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden banner ads.

  1. 1. I Want to Breathe You In : Data as Raw Commodity

    Master-uppsats, Konstfack

    Författare :Aronsson Joakim; [2021]
    Nyckelord :Surveillance Capitalism; Artificial Intelligence; Data; Banner Ads; Display Ads; Online Advertising; Techno Feudalism; Internet;

    Sammanfattning : In this paper, I look at the history of the internet and online advertising. The internet is inextricably linked to capitalism and is fueled by advertising. As a result, companies like Facebook, Apple, Microsoft, Google, and Amazon collect data in large volumes to improve targeted advertising. LÄS MER

  2. 2. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER

  3. 3. Situationens inverkan på konsumenters upplevelse av historikbaserad annonsering (HBA)

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Larsson; Rebecka Troneby; [2019]
    Nyckelord :​historikbaserad annonsering; retargeting ads; online behavioural advertising; situation; köpresa; kund-tolerans; banner blindness.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: ​Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter upplever historikbaserad annonsering och om denna upplevelse varierar beroende på vilken situation konsumenten befinner sig i. Vidare är det även av intresse att undersöka hur historikbaserad annonsering kan upplevas ha en inverkan på konsumenters vilja till köp samt var, när och på vilket sätt denna inverkan kommer till uttryck. LÄS MER

  4. 4. Concepts that influence users’ feeling of non-intrusiveness in native advertising : A quantitative study testing the conceptualization of   effective native advertisements’ influence on users’ feeling of non-intrusiveness

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Adam Wetterstrand; Albin Fransson; Julius Nordmark; [2019]
    Nyckelord :Native advertising; non-intrusiveness; digital marketing; contextual relevance; transparency; informational appeal; emotional appeal; personalized advertising;

    Sammanfattning : Abstract Background “Traditional digital advertising has become wallpaper. It doesn’t improve anyone’s experience on a site and readers, myself included, pretty much look past it” stated by Jason Hill, Global Head of Media Strategies (Adage.com, 2019). LÄS MER

  5. 5. Digital marknadsföring och dess olika annonseringsformer

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tim Sjöblom; [2018]
    Nyckelord :Bannerannonsering; Facebookannonsering; deltagande; designaspekter.;

    Sammanfattning : In this study banner ad’s was compared with company’s ads published on company Facebook pages to see how their design may differentiate and what their design might have in common. This study also aimed to answer which of these marketing techniques users prefer. LÄS MER