Sökning: "barn och sortering"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden barn och sortering.
1. ”Blue-Bot, appen Magiska Trädgården och projektorer” : Förskollärares erfarenheter av att använda olika digitala verktyg i matematikundervisning i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie är att skapa kunskap om förskollärares syn på matematikundervisning i relation till digitala verktyg. Data samlades in med kvalitativa semistrukturerade intervjuer och analyserades med hjälp av en tematisk analysmetod. LÄS MER
2. ”Blue-Bot, appen Magiska Trädgården och projektorer” : Förskollärares erfarenheter av att använda olika digitala verktyg i matematikundervisning i förskolan.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie är att skapa kunskap om förskollärares syn på matematikundervisning i relation till digitala verktyg. Data samlades in med kvalitativa semistrukturerade intervjuer och analyserades med hjälp av en tematisk analysmetod. LÄS MER
3. Anknytning, trygghet och lärande : Förskollärares konstruktioner av anknytning och dess betydelse för undervisning, utveckling och lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte är att analysera hur förskollärare konstruerar anknytningen mellan barn och förskollärare i undervisning och dess påverkan på barns utveckling och lärande. Studien genomsyras av en socialkonstruktionistisk kunskapssyn. I studien tillämpades ett kvalitativt metodarbete där fokusgruppdiskussioner användes att samla in data. LÄS MER
4. Språkutveckling hos yngre barn i socioekonomiskt svaga områden : En studie om förskollärares förhållningssätt till barnens olika förutsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka förskollärares förhållningssätt till språkutveckling i socioekonomiskt svaga områden, där utbildnings- och inkomstnivån hos befolkningen är låg. Datan har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med verksamma förskollärare i områden som uppfyller dessa kriterier. LÄS MER
5. Sopsortering bland flerbostadshus i Östersunds kommun : Miljöstrategiskt arbete som kan öka andelen sorterat avfall
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggandeSammanfattning : År 2019 samlades 4 818 510 ton avfall in i Sverige. Av det sorterades 50% som avfall till förbränning och användes därmed till energiåtervinning. LÄS MER