Sökning: "barns tv"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden barns tv.
1. ”Man önskade att det var en annan lust” : En intervjustudie om barnskådespelares arbetsmiljö ur ett produktionsperspektiv- och barnperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker delaktighet och deltagande som begrepp med fokus på tidigare barnskådespelares och produktionsmedarbetares erfarenheter och uppfattningar om att arbeta som och med barnskådespelare. Syftet är att studera produktionsaspekter och etiska aspekter av film-och tv-produktion, samt att lyfta hur skådespelare har uppfattat sin medverkan som barn i produktioner. LÄS MER
2. Föräldrastil och skärmtid - En kvantitativ undersökning om sambandet mellan den auktoritära föräldrastilen och barns skärmtid
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Introduction and method: The aim of this study was to investigate the relationship between the authoritarian parenting style and children's screen time. The study included parents of children between the ages of 0-6 years (n=397). LÄS MER
3. Barn och reklam på sociala medier - Är skyddet för marknadsföring via sociala medier gentemot barn tillräckligt utifrån gällande svensk lagstiftning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Every day, internet users are exposed to advertising, and social media advertising feeds are tailored to appeal to the interests of the individual user. Advertising on the internet is more difficult to identify, avoid, and critique compared to advertising in traditional media, this is because much of the advertising on the internet is embedded in non-commercial content such videos on internet platforms. LÄS MER
4. Förskollärares syn på digitala verktyg i högläsningssituationer : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av högläsning och digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Både högläsning som aktivitet och digitalisering nämns i förskolans läroplan, däremot nämns inga konkreta exempel på hur dessa två ska genomföras. Högläsning är en vanligt förekommande aktivitet i förskolan som går att utföra på många olika sätt, bland annat genom boksamtal, dialogisk läsning eller digitalt via digitala verktyg. LÄS MER
5. Att samtala om barns hälsa relaterat till skärmtid : Barnhälsovårdssjuksköterskans erfarenheter - en intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Skärmtid har ökat i samhället och även barn använder sig mycket av skärm såsom mobil, surfplattor och tv. Forskningen om hur barn påverkas av skärmar fortgår och visar på både positiva och negativa effekter. LÄS MER