Sökning: "barns utveckling 1-6 år"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden barns utveckling 1-6 år.
1. Miljöanpassad lekplatsutveckling för Vindögatans förskola
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Våra kommande generationer är grunden till varför miljö och natur blir allt viktigare. Våra barn och barnbarn ska föra människosläktet vidare och förhoppningsvis leva i hållbar symbios med miljön. Barn bör kunna ha tillgång till en lekplats som är rolig och utmanande vilket öppnar möjligheterna för att skapa egen lek. LÄS MER
2. Förskollärares syn på det sociala mötets betydelse i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet är att skapa en förståelse för hur förskollärare ser på det sociala mötets förutsättningar och betydelse i förskolan. En kvalitativ studie har gjorts med intervjuer som metod. Intervjuerna gjordes med förskollärare verksamma i förskolan med åldern 1-6 år. LÄS MER
3. Används pedagogiska dramalekar och barnböcker som metod för barns utveckling socialt och kognitivt i förskolan?
C-uppsats,Sammanfattning : Bakgrunden till mitt val är att jag bland annat haft drama som inriktning i förskolelärarprogrammet och det blevett ämne som jag blev positiv till och ville fördjupa mig mer om. Drama och barnböcker används oftatillsammans varför även barnböcker som metod och ämne togs med. LÄS MER
4. Att utveckla en förskolegård : exemplet Kungstäppan
L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and ManagementSammanfattning : Studies in the recent years have showed that the preschool playground is important for both the physical and emotional development of children. The Botkyrka local government has decided to improve their preschool playgrounds in order to take advantage of these studies. LÄS MER
5. Leken - "naturens egen fiffiga pedagogik"
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Många forskare menar att det knappast går att skilja lek från lärande och att lek har betydelse för barns utveckling. Med utgångspunkt i detta har vi i vår studie undersökt hur leken kan förstås som ett redskap för barns lärande i undervisningen i grundskolan (år 1-6). LÄS MER