Sökning: "beauty products"

Visar resultat 21 - 25 av 92 uppsatser innehållade orden beauty products.

  1. 21. Comparison and evaluation of time series forecasting models and their application in beauty retailing

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Viktor Hopkins; [2022]
    Nyckelord :Time series forecasting; beauty retail; SARIMA; Prophet; LSTM;

    Sammanfattning : The beauty industry has shown steady growth within the last decade and as more retailers move their product selections online, a lot of sales data can be generated. To improve sales and to meet the ever-increasing competition in the beauty retail sector, time series forecasting has potential in providing knowledge and guidelines in decision making to improve business performance. LÄS MER

  2. 22. Dags att ändra skönhetsidealen : Dove Reverse selfie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Amna Basil Hussain; [2022]
    Nyckelord :Skönhetsideal; Femvertising; Kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : Feminism som marknadsvara - en semiotisk analys av Doves  Reverse selfie kampanj. Varje dag utsätts vi för reklam med olika kommersiella budskap. Det är därför det är viktigt för företag att marknadsföra sig med något speciellt för att sticka ut. Flera företag har börjat ta del av samhällsdiskurser som marknadsstrategi. LÄS MER

  3. 23. The Korean skincare conquest : A qualitative study about Korean skincare product's popularity in France

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ariane Menache; Valentin Bailleux; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : France is an important actor in the cosmetic industry with famous brands like Dior, L'Oreal, or Yves Rocher. Hence, the French cosmetic industry attracts consumers thanks to its historical experience, the acknowledged quality of its products, or the luxury image these brands suggest. LÄS MER

  4. 24. DOLD MARKNADSFÖRING: ATT SÄLJA EN LIVSSTIL : En semiotisk innehållsanalys av Nelly.com på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Harmony Knafelc; Louise Rönnblom; [2021]
    Nyckelord :Nelly; semiotic; Instagram;

    Sammanfattning : The aim of this study is to distinguish how the fashion brand Nelly.com chooses to portray themselves through their Instagram posts and how the snapshot aesthetic is displayed in these. The aim is further to reveal what they are advertising and what characterizes the group identity Nelly.com is inviting their recipients to. LÄS MER

  5. 25. Att uppleva "Ett smärre psykbryt" eller "Inspiration"? : En kvalitativ studie om unga vuxna kvinnors identitetskapande och konsumtion genom influencers på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fanny Svensson; Isabelle Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencer; consumption; identity creation; young adult women; economy; communication.;

    Sammanfattning : Instagram has become a platform where young women spend many hours a day on a daily basis. The app is largely used to publish media content and interact with other people. It is also used to gather inspiration around, among other things, fashion, beauty and interior design. LÄS MER