Sökning: "bedömning av småföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden bedömning av småföretag.
1. Erfarenheter från Skatteverket efter den slopade revisionsplikten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Skatteverket var emot det slopandet av revisionsplikten som skedde 2010. I sitt remissvar antydde man att detta skulle få som effekt att såväl medvetna som omedvetna fel skulle öka i företagens räkenskaper och därmed påverka även deras deklarationer. LÄS MER
2. Immateriella tillgångar : Om problematiken i kreditbedömningsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens företag består allt mer av immateriella tillgångar då samhället vi lever i har blivit allt mer högteknologiskt och kunskapsintensivt. När småföretag vill expandera vänder de sig vanligtvis till banker för att ansöka om krediter. LÄS MER
3. Redovisningens roll i kreditgivningsprocessen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I OECD-länderna är 97 % av alla företag små eller medelstora företag. Den vanligaste källan till finansiering för denna typ av företag är banklån. Redovisningsinformationen är den huvudsakliga källan i bankers kreditgivningsprocess, det är också den informationen som är tillgänglig till företagets externa intressenter. LÄS MER
4. Avskaffandet av Revisionsplikten i Introduktionsfasen VS Kreditgivning
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim/Objective: The purpose of this paper is to investigate and analyze the early effects that could arise between entrepreneurs and lenders in connection with the auditing requirement, which has now been abolished. Through, empirical data identify the impact from the credit provider’s perspective and small business perspective and then make an overall assessment. LÄS MER
5. Detaljhandel för konfektion : en studie om marknadsföring
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagets verksamhet för att få ett lyckat resultat avseende försäljning, kundkontakt och inte minst ekonomiskt resultat för verksamheten. Marknadsföringsarbetet kan genomföras på olika sätt och med olika insatser. LÄS MER