Sökning: "bedömning färdighet"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden bedömning färdighet.

  1. 16. STYLIST – mål, process och återkoppling. : En studie av det pedagogiska arbetet i undervisning på gymnasieskolans stylistprogram.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Lilian Hemmingsson; [2013]
    Nyckelord :Stylist; education; occupation; goals; Stylist; utbildning; yrke; mål;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie är att observera två olika stylistlärares arbete under några lektioner. Hur arbetar de med; mål, process, återkoppling samt bedömning Hur ser förutsättningarna ut när det gäller det pedagogiska arbetet och har eleverna något inflytande? Lärarna arbetar på gymnasieskolans hantverksprogram, inriktning hår och makeup stylist. LÄS MER

  2. 17. Vad ingår i ämnet Idrott och hälsa? : En intervjustudie om tolkningen av ämnesplanen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Rickard Erlingsson; Andreas Olsson; [2013]
    Nyckelord :Ämnesexperter; Gy11; Fysiskt görandet; Ämnesplanen; Idrott och hälsa;

    Sammanfattning : 2008 lade regeringen fram sin proposition om en ny läroplan för gymnasieskolan, Gy11. Målet med den nya läroplanen, var att den skulle bli tydligare och konkretare än tidigare läroplaner. LÄS MER

  3. 18. “Sitter sex i väggen, då finns det inget att diskutera” : en studie om betyg och bedömning av den praktiska färdigheten i ämnet specialidrott på sex av Sveriges innebandygymnasier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Markus Hargesson; Tobias Ljungholm; [2013]
    Nyckelord :Floorball; Assess; practical skills; Performance Analysis; Elite Sports Programs; Innebandy; Specialidrott; NIU; RIG; Elitidrott; Bedömning; Performance Analysis;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet har varit är att öka kunskapen om lärares bedömning av elevers praktiska färdighet i innebandy på den nationella idrottsutbildningen (NIU). Vidare syftar studien till att jämföra lärarnas bedömning med kursplanens kunskapskrav. LÄS MER

  4. 19. Är du godkänd? : Bedömning av nominalfraser i Tisus enligt performansanalysmodellen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Gertrud Lidén; [2012]
    Nyckelord :svenska som andraspråk; Tisus; performansanalys; nominalfraser;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka om det finns ett samband mellan nominalfraskonstruktion och betygsnivå på Tisus. Studien genomförs på åtta texter hämtade från delen för skriftlig färdighet av Test i svenska för universitets- och högskolestudier (Tisus). LÄS MER

  5. 20. Muntlig färdighet – lärares uppfattningar om metoder för lärande och bedömning :   En studie av sju lärares uppfattningar om bedömning av muntlig färdighet i språk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete

    Författare :Jennie Pettersson; [2011]
    Nyckelord :oral proficiency; assessment; Muntlig färdighet; formativ bedömning; summativ bedömning; fenomenografi;

    Sammanfattning : My aim is to find out about teachers’ perceptions of methods concerning learning and assessment of oral proficiencies. My questions are: What perceptions are there among teachers concerning assessment of oral proficiencies? How do teachers describe their ways of promoting and assessing oral proficiency? In order to answer my questions and obtain data I have accomplished two focus groups interviews with seven language teachers. LÄS MER