Sökning: "bedömning i skolan grundskolan"
Visar resultat 11 - 15 av 69 uppsatser innehållade orden bedömning i skolan grundskolan.
11. Lärares upplevelse av bedömning och betyg i grundsärskolan och gymnasiesärskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva en grupp lärare i grundsärskolan och gymnasiesärskolan och deras upplevelser kring betyg och betygssättning, likvärdig bedömning samt om läroplanen upplevs anpassad för denna elevgrupp. I insamling av empirin har ett kvalitativt arbetssätt använts i form av semistrukturerade intervjuer med sju respondenter. LÄS MER
12. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (2011, s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER
13. Bedömningsmallar för att öka lärandet eller för att hindra lärandet? : En kvalitativ studie om hur kamratbedömning tillämpas i arbetet med elevtexter i grundskolan 4–6 Jesper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Studien handlar om hur kamratbedömning tillämpas i skolan av både lärare och elever. Från lärarnas sida undersöks vilka instruktioner som ges, vilka metoder och strategier lärarna använder sig av och vilka åsikter de har om kamratbedömning. LÄS MER
14. Arbetsterapeuters erfarenheter av att stödja elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar i grundskolan
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Purpose: The aim of the study was to investigate the experiences of occupational therapists’ in supporting students with neuropsychiatric disabilities in elementary school. Method: During the data collection the authors used semi-structured interviews over the phone or video calls with five occupational therapists’ who had experience of supporting students with neuropsychiatric disabilities in elementary school. LÄS MER
15. IKT och andraspråksundervisning : En fenomenografisk studie om lärares uppfattningar av digitalisering i skolan och språkundervisning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärares uppfattningar om hur digitaliseringen förändrat undervisningspraktiken i svenska som andraspråk och främmandespråk när det gäller planering, genomförande, efterarbete och bedömning. Studien genomfördes på gymnasie-och grundskolor som har 1:1-dator. LÄS MER