Sökning: "bedömning uppmärksamhet"
Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade orden bedömning uppmärksamhet.
6. Effekter av arbetsterapeutiska sociala interventioner hos barn med ADHD : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning där symtom som till exempel ouppmärksamhet, hyperaktivitet och impulsivitet ofta förekommer. Dessa symtom uppkommer oftast i barndomen och uppmärksammas framför allt i skolmiljön där problem gällande impulsivitet och överaktivitet påverkar barnens uppmärksamhet. LÄS MER
7. Evaluating Generated Co-Speech Gestures of Embodied Conversational Agent(ECA) through Real-Time Interaction
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Embodied Conversational Agents (ECAs)’ gestures can enhance human perception in many dimensions during interactions. In recent years, data-driven gesture generation approaches for ECAs have attracted considerable research attention and effort, and methods have been continuously optimized. LÄS MER
8. Upplevelsen av att stå bredvid en cancersjuk syster eller bror
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: Idag drabbas cirka 350 barn i Sverige av cancer varje år. I många fall har det sjuka barnet friska syskon som hamnar på sidan av sjukdomen, till följd av bland annat tuffa behandlingar och biverkningar som kräver föräldrarnas uppmärksamhet. LÄS MER
9. Dealing With Speckle Noise in Deep Neural Network Segmentation of Medical Ultrasound Images
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Segmentation of ultrasonic images is a common task in healthcare that requires time and attention from healthcare professionals. Automation of medical image segmentation using deep learning solutions is fast growing field and has been shown to be capable of near human performance. LÄS MER
10. Skriftlig matematisk kommunikation : vilka aspekter bedöms, hur värderas aspekterna samt vilken typ av återkoppling ges av lärare i åk 7-9
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Bedömningen i matematik på högstadiet omfattar en mängd kunskapskrav, ett av dessa är elevernas kommunikationsförmåga. Syftet med denna undersökning är att ta reda på vilka aspekter av elevernas skriftliga kommunikation som lärarna riktar sin uppmärksamhet mot och hur de värderar dessa aspekter men också vilken typ av återkoppling de ger till eleverna. LÄS MER