Sökning: "bedömningsinstrument i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden bedömningsinstrument i skolan.
1. Diagnostiska läs- och skrivprov Bedömning som formar lärandet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : DLS - diagnostiska läs- och skrivprov är ett frekvent använt screeningmaterial som köps in av skolor för att kartlägga elevers läs- och skrivförmåga på grupp- och individnivå. Det är normrelaterade, standardiserade prov som tillåter jämförelser eftersom proven har prövats ut på en stor grupp jämnåriga. LÄS MER
2. The Road to Become Agile : A case study of agile transformations in the retail market, including an organization development approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today’s volatile market, retail companies struggle for survival as they have to become more flexible and dynamic. Thus, they change the organization, implementing agile methods. LÄS MER
3. Arbetsterapeuters erfarenheter av att arbeta inom skolan : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för arbetsterapiSammanfattning : Ökningen av antalet verksamma arbetsterapeuter inom skolverksamheten i Sverige har ökat jämfört med tidigare år, dock är det fortfarande få kommuner som erbjuder arbetsterapeutiska insatser inom skolan. Arbetsterapeuten med sin kompetens i skolan kan bidra med stödjande insatser för att öka elevens delaktighet i aktivitet. LÄS MER
4. Arbetsterapi i grundskolan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: I flera länder är arbetsterapeuter anställda inom skolan. I USA är det dessutom ett av de vanligaste anställningsområdena för arbetsterapeuter. Syfte: Att beskriva tidigare forskning om arbetsterapi för elever i grundskolan. Metod: En litteraturstudie gjordes för att besvara syftet med studien. LÄS MER
5. Att anmäla eller inte anmäla - det är frågan : Skolsköterskors erfarenheter av etiska dilemman vid misstanke om att barn far illa samt anmälan därav - en intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Skolsköterskan träffar alla barn under skolgången vid minst tre planerade tillfällen för hälsobesök. Tillsammans med andra professioner i skolan har skolsköterskan möjlighet att identifiera barn som far illa och har lagstadgad anmälningsplikt. LÄS MER