Sökning: "bedömningsprocesser"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet bedömningsprocesser.
21. Hur vi kan förstå riskbedömning på nationell nivå : En jämförande studie om Sveriges och Norges nationella riskbedömningar
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Fenomenet med nationella riskbedömningar är relativt nytt i Europa. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap överlämnade den allra första nationella riskbedömningen till regeringen år 2013. LÄS MER
22. Risker och utmaningar med global sourcing – En studie om hur Volvo Bussar och AQ Group upplever samt hanterar risker och utmaningar vid sourcing i Indien
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi lever i en värld som blir allt mer global, vilket skapar möjligheter för företag att sourca produkter från de platserna i världen med bäst kompetens och/eller lägst pris. Indien är ett av de mest attraktiva länderna för företag att sourca ifrån, vilket dels beror på landets rika invånarantal, starka tillväxt och höga kompetens. LÄS MER
23. Bedömningsprocessen i företagsekonomi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att öka kunskapen om hur lärare i företagsekonomi arbetar med bedömning i sin undervisning. Eftersom läroplanen grundar sig på i förväg definierade mål och kunskapskrav, så var avsikten att undersöka hur dessa återspeglas i lärarnas bedömningspraktik, ifråga om vilka bedömningsprocesser som används och hur kraven tydliggörs för eleverna. LÄS MER
24. Lärares lärande om bedömning : En aktionsforskningsstudie om konsten att ta reda på vad elever kan
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad; Sektionen för lärarutbildning (LUT); Forskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen (FULL)Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att kartlägga lärares syn på bedömningskompetens. En långsiktig intention är även att synliggöra lärares kompetensutvecklingsbehov inom bedömningsområdet. Processen vägleddes av en frågeställning gällande de kunskapsbehov som synliggörs i lärares diskussioner. LÄS MER
25. Överbetyg eller underprestation. Prestation, betyg och kön i skolverksrapporter 1991-2008
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge en bild av hur skolverket i sin skriftserie ”Rapporter” förklarar betygsskillnader mellan pojkar och flickor, samt om detta kan säga något om vilken diskurs kring kön detta grundar sig på. För en bakgrund ger jag först en kort överblick över svensk skolhistoria som är koncentrerad kring kön och betyg. LÄS MER