Sökning: "bedömningssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade ordet bedömningssystem.

  1. 1. Exploring Different Experience Modalities of Tennis Electronic Line Calling : Key elements of the interaction between players and the system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leonardo Rignanese; [2022]
    Nyckelord :Sport; Human-Computer Interaction; Electronic Judging System; Tennis; Electronic Line Calling; Sport; Human-Computer Interaction; Electronic Judging System; Tennis; Electronic Line Calling; Sport; Esperienza utente; Arbitraggio Elettronico; Tennis; Chiamata di Linea Automatizzata; Sport; Människa-Datorinteraktion; Elektroniskt domarsystem; Tennis; Elektroniskt linjedomslut;

    Sammanfattning : New technologies have made sports more entertaining, safe, and fair in recent years. This study focuses on electronic line calling, a technology that is revolutionizing tennis. A set of sensors and complex algorithms enable umpires and players to determine with a certain degree of precision whether the ball has bounced inside or outside the court. LÄS MER

  2. 2. Lärares förtroende för AI-baserad utbildningsteknik : En studie inom högre utbildning i Singapore

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lisa Bjelm; [2022]
    Nyckelord :Technology Enhanced Learning; Educational Technology; Higher Education; Artificial Intelligence; Trust; Teacher;

    Sammanfattning : Recently, there has been an increasing shift in education, where various digital technologies are applied to a greater extent. One of the emerging educational technologies is artificial intelligence (AI) technology, which is often argued to have the potential to reshape the traditional educational landscape through for example intelligent guidance and assessment systems, as well as personal learning environments. LÄS MER

  3. 3. Är dressyr för traditionell för AI? : En attitydundersökning om AI-bedömningssystem i dressyr

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Aronsson; Malin Axelsson; [2022]
    Nyckelord :AI assessment system; Dressage; Human-computer interaction; Artificial Intelligence; Assessment; AI-bedömningssystem; Dressyr; Människa-dator-interaktion; Artificiell Intelligens; Bedömning;

    Sammanfattning : Hästar och ridsport är en av de största sporterna i Sverige, och dressyr är en stor gren. Den ses som klassisk där det sällan sker några stora förändringar. Samtidigt har nya lösningar för bedömning av sport utvecklats. LÄS MER

  4. 4. Åtgärder mot urbana värmeöar : en jämförelse mellan två områden i Stockholm; Röda Bergen och Kvarteret Persikan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Love Hydmark; [2022]
    Nyckelord :UHI; urbana värmeöar; urbana värmeöeffekter; Stockholm;

    Sammanfattning : Fysisk planering i allmänhet, och fysisk planering i syfte att motverka urbana värmeöeffekter i synnerhet, har en direkt påverkan på Sveriges miljömål. Att planera för klimatförändringar och möjligheten att både kunna motverka och anpassa en stad efter ökade urbana värmeöeffekter är dessutom något som både EU, FN och IPCC förespråkar. LÄS MER

  5. 5. Sydafrikas och Sveriges läroplan i ett bedömningssystem : En jämförelse om de olika sätten att bedöma barn på - ett dilemma

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Lindahl; [2019]
    Nyckelord :Sweden; South Africa; qualitative text analysis; comparative analysis; preschool; assessment; evaluation; pedagogical documentation; Sverige; Sydafrika; kvalitativ textanalys; jämförande analys; förskola; bedömning; utvärdering; pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : This is a comparative study based on text analysis of South Africa's and Sweden's curriculum. The purpose of the study is to get an understanding and awareness of the meaning and content of the curricula concerning child assessment. Its focus is to find out about similarities and differences of the assessment and evaluation processes. LÄS MER