Sökning: "beginner teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden beginner teacher.

  1. 1. Förutsättningar för friluftsliv i grundskolan : En kvalitativ undersökning om hur idrottslärare hanterar läroplanens vision i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Melissa Björklund; Adem Tirpan; [2020]
    Nyckelord :outdoor education; PEH; elementary school; friluftsliv; friluftsliv i skolan; förutsättningar; idrott och hälsa; IdH; grundskolan; läroplanens vision; läroplansteori;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studiens syfte är dels att undersöka hur idrottslärare bedriver friluftsundervisningen i förhållande till läroplanens vision och dels att undersöka om de har eventuella förslag på utvecklingsmöjligheter i arbetet med friluftsliv i undervisningen. Studiens frågeställningar är: Hur upplever idrottslärare sina förutsättningar för att undervisa i friluftsliv i grundskolan? Hur omvandlar idrottslärare läroplanens vision till ett konkret innehåll i friluftsliv? Vilka utvecklingsmöjligheter uppfattar idrottslärare att det finns i arbetet med friluftsliv i förhållande till Lgr11? Metod Studien utgår från en kvalitativ ansats där semistrukturerade intervjuer används som metod för att söka svar på studiens frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Game developer experience : A cognitive task analysis with different game engines

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Rasmus Flomén; Micaela Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Cognitive task analysis; game developer experience; Godot; Unity; game engine; usability;

    Sammanfattning : Context: Today there are a lot of different kinds of game engines to choose from, but is one of these engines more suitable for a developer with a beginners' experience in game development? Objective: This is something we explore in order to help teachers choose a suitable engine for teaching game development to beginners.In this study, two teams of two persons each compare two of these engines, Godot and Unity. LÄS MER

  3. 3. Practical advices for young Opera singers

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Operahögskolan

    Författare :Zaza Gagua; [2019]
    Nyckelord :Opera; acting; food; alcohol; smoking; medicine; practising singin; preparing;

    Sammanfattning : Opera itself is a combination of music, poetry, acting and plastic where the central role-plays singer-actor. Each singer should try to develop itself every time. LÄS MER

  4. 4. Skillnader och likheter mellan klassisk gitarr och elbas : En sökande studie där jag lär mig spela elbas och jämför detta med klassiskt gitarrspel.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Henrik Sunesson; [2019]
    Nyckelord :Electric bass; walking bass; master – apprentice teaching; second instrument; classical guitar; Elbas; vandrande bas; mästarlära; biinstrument; klassisk gitarr;

    Sammanfattning : I denna uppgift kommer jag presentera resultatet av min självstudie där jag lär mig tekniken vandrande bas på elbas genom lärarledda elbaslektioner. Denna process är videoinspelad, semistrukturerad intervju har hållits och dokumentationen analyseras genom transkription. LÄS MER

  5. 5. "Det är ju egentligen ganska enkelt" - Hur oboelärare undervisar i notläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hanna Lövgren; [2019]
    Nyckelord :instrumentalundervisning; musikpedagogik; notläsning; oboe; rytm; tonhöjd; utbildningsvetenskap; educational science; instrumental teaching; music education; musical literacy; pitch; rhythm; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka olika oboepedagogers förhållningssätt till att undervisa i notläsning med fokus på deras pedagogiska metoder och strategier. Arbetet grundar sig på semistrukturerade kvalitativa intervjuer med fyra olika oboepedagoger i Sverige. LÄS MER