Sökning: "beginner teacher"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden beginner teacher.

  1. 11. Stolthet och fördom - En studie om blockflöjtens status i dagens kultur- och musikskola

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Annie Lönngren; Sofia Nelson; [2012]
    Nyckelord :musikpedagogik; nybörjarelev; instrumentalundervisning; parents; border factors; the municipal music school; music teacher; music education; beginner student; recorder; instrumental teaching; musik- och kulturskola; ramfaktorer; musiklärare; föräldrar; blockflöjt; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka blockflöjtens status i dagens musik- och kulturskola, sett ur nybörjarelevers och blockflöjtpedagogers perspektiv. Studien består av två separata undersökningar; studie 1 som fokuserar på nybörjarelevers attityder till blockflöjten som instrument och studie 2 som undersöker hur blockflöjtspedagoger beskriver ramar för sitt arbete. LÄS MER

  2. 12. Det där med noter! - Klassiska pianolärare som studerat i Malmö eller Birmingham, om sin syn på notläsning i pianoundervisningen nybörjarstadier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anders Hartelius; [2011]
    Nyckelord :music education; music reading; sight-reading; classical piano teachers; piano tuition for beginners; piano tutor books; Sweden; England; hermeneutics; Hans-Georg Gadamer; understanding; horizons of understanding; interview study; musikpedagogik; notläsning; a prima vista; klassiska pianolärare; pianoundervisning för nybörjare; pianoskolor; Sverige; hermeneutik; förståelsehorisont; intervjustudie; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: The thing with music reading This thesis relates to my educational background, why the studied area connects to experiences from when I studied classical piano performance at Birmingham Conservatoire. Since my time in England, I believe that when music students are situated in a foreign country, they will gain a new perspective on their origin and therefore, start to question, compare and reflect upon circumstances that have shaped their musical and pedagogical identity. LÄS MER

  3. 13. Nybörjare på nytt - En studie i att identifiera sig med sina nybörjarelever

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Cristoffer Csanady Lindblom; [2010]
    Nyckelord :Beginner; Identification; Learning; Teaching; Trumpet; Identifikation; Lärande; Nybörjare; Undervisning; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Beginner anew - A study in how to identify oneself with beginner students. The purpose of this study is to identify which parameters a teacher should bear in mind when teaching beginners. This I investigated by making a case study in which I took trumpet lessons. This is an instrument that I have never played before. LÄS MER

  4. 14. Fiolläraren och materialet : En undersökning av några fiollärares syn på nybörjarundervisning och val av studiematerial

    M1-uppsats, Karlstads universitet; Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Stina Spets; [2010]
    Nyckelord :teaching-aid; violin methodology; violin teacher; beginner’s level; classical music; folk music; fiolmetodik; fiollärare; nybörjarelever; klassisk musik; folkmusik;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en översiktlig inblick i hur några fiollärare undervisar och vilket material de främst använder i nybörjarundervisningen. Studien grundar sig på kvalitativa intervjuer av sex lärare inom kommunala musikskolan. LÄS MER

  5. 15. Melodibasens etablering och utveckling - reflektioner kring accordeon i undervisning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anette Hall; [2008]
    Nyckelord :music education; accordion; free bass; stradella; Holm; Lars; musikpedagogik; melodibas; standardbas; Dragspelsnytt; Musicology; Musikvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Title: The development of Free Bass In this work I will explain how the accordion with free bass was developed in Sweden. I will also describe how the people, teachers and musicians, did respond when it was introduced. In this study I investigate Swedish freebass teachers' reflections upon their educational issues. LÄS MER