Sökning: "begreppet trovärdighet kvalitativ metod"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden begreppet trovärdighet kvalitativ metod.
1. Hållbar omställning av den svenska köttbranschen genom implementering av vegetabiliskt protein
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Köttindustrin har en omfattande negativ klimatpåverkan då värdekedjan släpper ut växthusgaser. Andra problem industrin bidrar till är markdegradering, förorening och övergödning. Till följd av detta har industrin börjat granskas och alternativa tillvägagångssätt och produkter framkommit. LÄS MER
2. "Relations are complex; they may not be described in single utterances." : - En kvalitativ intervjustudie om hur lärare på den anpassade skolan uppfattar relationell pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar relationell pedagogik i den anpassade skolan. Som yrkesverksamma lärare möter vi dagligen situationer av relationell karaktär. Detta gjorde oss nyfikna på hur andra lärare uppfattar relationell pedagogik. LÄS MER
3. Värde, effektivitet och strategi - Hur kan en digital tvilling bidra till fastighetsföretagande?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Words such as digitalization and PropTech are appearing in research and impacting organizations within the real estate industry and though out society. The real estate sector is known to be slow on investing and implementing technology. LÄS MER
4. HEM- OCH KONSUMENTKUNSKAP UNDER 60 ÅR : - En läromedelsanalys av miljöperspektivet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund På 1960-talet blev hem- och konsumentkunskap ett obligatoriskt ämne för både flickor och pojkar. Sedan dess har både styrdokument och läromedel förändrats flertalet gånger. Majoriteten av lärare använder läromedel som stöd till sin planering, vilket även eleverna kan gynnas av. LÄS MER
5. Kan företagsaktivism övertyga konsumenten? : En studie om hur företags sociopolitiska ställningstaganden påverkar konsumenternas attityd mot företagets varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Metod: En kvalitativ metod med en induktiv ansats har tillämpats för denna studie. Empirin har samlats in genom fokusgruppsintervjuer, utförda vid fyra tillfällen med sammanlagt 15 deltagare. LÄS MER