Sökning: "behavior and choice."
Visar resultat 1 - 5 av 536 uppsatser innehållade orden behavior and choice..
1. The PKK impasse: Traversing the complex nature of Turkish-Swedish relations.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis delves into the complex nature of Swedish-Turkish relations in the context of Sweden’s NATO-application, focusing primarily on the presence of the PKK in the bilateral relations. The dynamics of this framework, highlighted by Turkey’s veto to the Swedish NATO-application, signifies a trajectory where security is increasingly a prioritized domain in political agendas globally. LÄS MER
2. Influencers in Confinement : Measuring Covid-19’s Impact on Leadership in Pro- Eating Disorder Twitter Communities
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutet för analytisk sociologi, IASSammanfattning : The Covid-19 pandemic presented unprecedented challenges, with global lockdowns impacting individuals on a profound scale. Many took to social media to cope with feelings of anxiety and isolation. LÄS MER
3. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
4. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER
5. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER