Sökning: "behavioral priming"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden behavioral priming.

  1. 1. Partner eller vänner, vem prioriterar du? - En experimentell studie om upplevd makt, romantiska relationer och könsskillnader.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Nova Marzelius; Hedda Olsson Mäkinen; Laura Uhrström Kaltea; [2023]
    Nyckelord :Social power; gender differences; romantic relationships; social responsibility; priming; social makt; könsskillnader; romantiska förhållanden; socialt ansvar; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examined how men and women differed in their priorities between a dyadic relationship with a romantic partner and a relationship with a collective consisting of friends when they experienced high or low levels of social power. Participants (N = 210) were primed with either low or high power and then rated their priorities between a romantic partner and a group of friends on a bipolar scale in two hypothetical scenarios. LÄS MER

  2. 2. Enable through the label

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Heidi Hiltunen; Emma Wähl; [2021]
    Nyckelord :Sustainability labels; Priming; Nudging; Online fashion retailing; Sustainable consumption;

    Sammanfattning : Sustainability within fashion retailing is a subject attracting increasing attention and the clothing industry has a large environmental and social impact. Several online fashion retailers have adopted sustainability labels in their assortments in order to meet the new demands and impact the customer behavior. LÄS MER

  3. 3. How Avatar Representations Impact Willingness for Health-Habit Changes

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Theodor Ekenstedt; Saga Wallerström; [2021]
    Nyckelord :avatar; gamification; self-discrepancy theory; priming; e-health; avatar; spelifiering; självdiskrepansteorin; priming; e-hälsa;

    Sammanfattning : This study examines how adding avatars, personal visual representations of the user, on online forms impacts self-reported willingness for behavioral change, when considering health habits. Avatars are a gamification element proposed to have a positive impact on behavioral change. LÄS MER

  4. 4. Let's Face Yoga - A Quantitative Study of the Priming Effect of Yoga on People's Beliefs and Behavior

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jenny Boberg; Frida Änges; [2017]
    Nyckelord :Priming; Yoga; Behavioral effects; Yogi stereotype;

    Sammanfattning : Due to the rapid growth of yoga in terms of popularity, academic interest, and rising market value, it was hypothesized that the mere presence of yoga in society induced the opportunity for priming to significantly affect individual's behaviors and beliefs. Building upon the divergent research foundations of yoga and priming, the experimental study examined whether yoga priming would generate positive effects on the variables of mood, self-image, materialistic behavior, self-esteem, and prosocial behavior. LÄS MER

  5. 5. Subliminal priming : Manipulation till att välja en specifik kulör på plastpåse

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Rickard Nordberg; [2014]
    Nyckelord :priming; subliminal; elections; bag; color; colour; psychology; nordberg; Rickard; mdh; mälardalen; Eskilstuna; Västerås; sps126; behavioral; behavioral; course; hvv; health; care; welfare; essay; c-essay; advertisement; gender; decision making; gender; advertising; perception; marketing; emotion; technique; Swedish law; colors; people; individuals; plastic bag; popcorn; Vicary; manipulation; specific; business; shop; trend; alcohol; choice; Choosing; decision making; behaviour; priming; subliminal; val; påse; färg; kulör; psykologi; nordberg; rickard; mdh; mälardalen; eskilstuna; västerås; sps126; beteendevetenskap; beteendevetare; kurs; hvv; hälsa; vård; välfärd; uppsats; c-uppsats; colour; advertisement; gender; decision making; kön; reklam; perception; marknadsföring; emotion; metod; svensk lag; färger; människor; individer; plastpåse; påse; popcorn; vicary; manipulation; specifik; affär; shop; trend; alkohol; examen; beteende;

    Sammanfattning : Primad information är lättare tillgängligt i minnet och kan således lättare bli igenkänt. Förutsättningar för priming är bland annat subliminal perception, mål, tillförlitlighet, icke vaksamt och icke vanemässigt. Studiens syfte är att få bredare förståelse gällande subliminal primings påverkan. LÄS MER