Sökning: "behov av en produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 604 uppsatser innehållade orden behov av en produkt.
1. Hållbar Prissättning av Dricksvatten En studie av intervjuer och litteratur kring VA-branschens förutsättningar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar prissättning av dricksvatten och avloppshantering är inte en självklarhet. Uppsatsen studerar detta med avseende på vattenproducenters förutsättningar att prissätta deras produkt med hänsyn till hållbarhetsperspektiv. LÄS MER
2. Hur sjuksköterskan förebygger PVK-relaterade infektioner – En litteraturstudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Perifer venkateter (PVK) är en vanligt förekommande medicinteknisk produkt inom slutenvården. Årligen används över två miljarder PVK världen över. PVK är till stor hjälp när patienter är i behov av intravenös behandling. LÄS MER
3. Kärriktningsvisare för cykel - Bookman Urban Visibility
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka marknaden och möjligheter kring integrerbar elcykelbelysning. Idag säljer företaget cykelbelysning och synlighetsprodukter men hade ett intresse av att expandera sortimentet till elcykelbelysning, som elcykelägarna kunde köpa och själva kunde koppla in i batteriet på sina cyklar. LÄS MER
4. Investigations and Development in the Area of Automated Security Evaluation of Android Devices with Focus on Bluetooth
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Bluetooth is a technology that has been implemented in over 5 billion devices and therefore has a considerable impact. It is the dominant technology for shortrange wireless communication. LÄS MER
5. Model-Based Definition as a Method for Efficient Digital Product Definition : A Study of Feasibility and Implementation Requirements
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Mechanical engineers have difficulties when attempting to convey three-dimensional product information in a two-dimensional style. Effective collaboration between various users requires capability to deliver standardized data in a digital format. LÄS MER