Sökning: "behov tjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 341 uppsatser innehållade orden behov tjänst.

  1. 1. Sjuk, men fortfarande i tjänst - En kvantitativ studie om sex olika faktorers samvariation med sjuknärvaro

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ellen Nilsson; Robin Gustavsson; [2023-09-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sjuknärvaro är ett fenomen när en anställd arbetar trots att dennes hälsotillstånd skulle ha rättfärdigat sjukfrånvaro. Sjuknärvaro har blivit ett allt vanligare forskningsområde på senare år då forskare och HR-praktiker börjat misstänka att det i längden är dyrare för organisationer jämfört med sjukfrånvaro. LÄS MER

  2. 2. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Ankarås; Oskar Zander; [2023-02-16]
    Nyckelord :motivationsfaktorer; behov; callcenter; personalomsättning; organisatoriskt hyckleri; löskoppling;

    Sammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER

  3. 3. Nyexaminerade fastighetsmäklares vägar för att etablera sig i en konkurrensutsatt bransch : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares egna erfarenheter från att etablera sig som fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Eric Svensson Due; Fredrik Berggren; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; strategier; entreprenörskap; självförtroende.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna på arbetsmarknaden. En stor del nyexaminerade fastighetsmäklare lämnar yrket redan efter två år på grund av att de har misslyckats att etablera sig. LÄS MER

  4. 4. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Österberg; [2023]
    Nyckelord :analysmodell; användarupplevelse; användarresa; användbarhet; användningstester; e-tjänster; kritiska framgångsfaktorer; offentlig sektor; tjänstedesign; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER

  5. 5. Bedöma bondebruk är ingen barnalek - Om skyddsregel för jordbruk i 3 kap. 6 § fastighetsbildningslagen (1970:988)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Elis Ekholm; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsbildning; jordbruksfastighet; jordbruk; bärkraftigt och utvecklat jord-bruk; standardtimmar; arbetstimmar; Technology and Engineering; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Master of Science thesis addressing the protection rule for agriculture in the pro-perty formation law, 3 kap. 6 § Fastighetsbildningslag (1970:988). LÄS MER