Sökning: "behovet av intranät"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden behovet av intranät.
1. Enhancing information mediation to employees at Willys : How a analysis of Willys onboarding process led to a mobile application for employees
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : A well thought out process is today a commonly used approach to enable new employees to become efficientin their new role. Axfood is a Swedish company group that operates in the food and logistics industry. Thegroup includes chains as Willys & Hemköp, among others. LÄS MER
2. Semesterlistor på Försäkringskassan
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : The Swedish Social Insurance agency has a need to develop a dynamic system to manage employee holidays. Today, all information about employee holidays ar stored in in diffrent holiday lists and takes form of documents such as Excel spreadsheets. LÄS MER
3. Strategier för mobila intranät : Identifiering av framgångsfaktorer för mobila intranätlösningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Interna privata nätverk har länge använts av företag för att främja kommunikation och informationsspridning genom lokala accesspunkter till intranätet. Då teknologiutvecklingen fortsätter mot en högre grad av mobilitet genom inte bara WiFi, utan även 3G och 4G, har behovet av att utvärdera extern tillgång till företagets intranät blivit allt större. LÄS MER
4. Intranätets nya ansikte
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Titel: Intranätets nya ansikte. Författare: Lisa Naess och Sarah Mesch. Handledare: Johanna Stenersen. Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att studera hur organisationer balanserar formell och informell kommunikation i en centraliseringsprocess av sitt intranät. LÄS MER
5. Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding. Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). LÄS MER