Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Trivsel och fysisk aktivitet på arbetsplatser : En kvalitativ studie om mäklarverksamheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att skapa en ökad förståelse kring trivsel på arbetsplatser och hur gemensam fysisk träning kan påverka trivseln och företagets verksamhet. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer nyttjas. Urvalet är begränsat till fyra mäklarkontor med sammanlagt tio respondenter. LÄS MER
2. Digitalt mätverktyg inom HR : Mäta mjuka värden
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka möjligheter ett digitalt mätverktyg har för medarbetares välmående i att stödja HRs arbete med arbetsmiljön i små- och medelstora företag. Studien ämnar att bidra till forskning rörande digitalisering inom HR för medarbetares mjuka värden. LÄS MER
3. Varför söker människor sig till sekter? : En litteraturstudie med fokus på tidigare forskning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : I denna studie har anledningar till att människor går med i sekter undersökts. För att analysera resultaten har bland annat Maslows behovstrappa nyttjats. De fem behov som enligt Maslow behöver uppfyllas är: de fysiologiska behoven, trygghetsbehovet, kärleksbehovet, självförhävdelsebehovet och självförverkligandet. LÄS MER
4. Hälsopåverkan på Tiktok-användaren : En systematisk forskningsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Tiktok is a social media platform that is one of the world's most popular mobile applications. Previous research suggests that consuming short form content on Tiktok can affect users' health and has shown that social media use can be addictive and have negative health consequences for users. LÄS MER
5. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER