Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER

  2. 2. När hjälten är en turist och den onda trollkarlen är en hjälte : En analys om satir och genretroper i Diana Wynne Jones The Dark lord of Derkholm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Matilda Videnberg; [2023]
    Nyckelord :Fantasy; Genre; Satir; Litteratur;

    Sammanfattning : Syftet med denna analys är att undersöka de genretypiska dragen inom quest-fantasy genren och hur det framkommer som satir i The Dark Lord of Derkholm av Diana Wynne Jones. Hur används romanens handling och karaktärer för att kritisera och kommentera på klicher inom genren? Detta arbete är en genrestudie som görs genom en närläsning av verket och komparativ analys mellan The Dark Lord of Derkholm och Tough guide to fantasyland som också är skrivet av Diana Wynne Jones. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER

  4. 4. Students’ Perception of Cyber Threat Severity : Investigating Alignment with Actual Risk Levels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ramtin Erfani Torbaghani; [2023]
    Nyckelord :Cyber Security; Cyber Threat; Perception; Cyber Attack; Ransomware; Malware; Phishing; Packet Sniffing; Denial of Service; Insecure Passwords; IoT; Vulnerability Scanning; Brute Force Attacks; Awareness; Behaviour; Familiarity; University Students;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the alignment between students’ perception of cyber threats and their actual risk levels. A mixed-method approach was used, where data was collected from Swedish university students through questionnaires, capturing their perception, familiarity, experience, and protective behaviors. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar sociala relationer de val en spelare gör i sitt spelande?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Dennis Johnsson; Melker Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brädspel; bekantskap; interaktioner; game theory; gruppdynamik;

    Sammanfattning : Hur spelare interagerar med varandra inom digitala spel och brädspel är ett område inom spelforskning som endast är ytligt utforskat. Denna studie tar inspiration från studien av Zhang, Liu, och Shi (2012) och undersöker hur sociala relationer i form av bekantskap påverkar en grupps interaktioner inom ett brädspel. LÄS MER