Sökning: "bekräftande återkoppling"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden bekräftande återkoppling.

  1. 1. Vikten av samtalsmetodik i relationsskapande : en kvalitativ studie om hälso- och sjukvårdskuratorers användning av samtalsmetodik i skapande av relationer med patienter i praktiken

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Benjamin Wahlberg; Sahra Hosseini; [2023]
    Nyckelord :Relationship building; relationship; healthcare; healthcare counselor; counselor; conversational methodology; Relationsskapande; relation; hälso- och sjukvård; hälso- och sjukvårdskurator; kurator; samtalsmetodik;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how professional healthcare counselors use conversational methodology to create relationships with patients in clinical practice, as well as how they solve potential obstacles and difficulties that may arise in building a relationship. This area of research is interesting to investigate because of the healthcare counselor license that was introduced back in 2019, and there is considered a need for further research on healthcare counselor’s work with relationship building in a Swedish context. LÄS MER

  2. 2. Muntlig matematisk kommunikation : En kvalitativ studie om muntlig feedbacks inverkan på elevers matematiska resonemangsförmåga

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Elias Stål; [2023]
    Nyckelord :Feedback; återkoppling; muntlig kommunikation; matematiska resonemang; matematik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur muntlig feedback används inom matematikundervisning i årskurs 4–6 samt vilken inverkan den muntliga feedbacken har på elevernas matematiska resonemangsförmåga. Det har varit centralt i denna studie att jämföra vilken effekt den muntliga feedbacken har på elevernas resonemangsförmåga till följd av vilken feedbacknivå den riktas mot. LÄS MER

  3. 3. Lärares muntliga återkoppling till elever gällande matematiska metoder : En observationsstudie under matematiklektioner i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Jacobs; [2017]
    Nyckelord :Muntlig återkoppling; lärare; matematik; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka lärares muntliga återkoppling till elever under matematiklektioner i årskurs 1–3 och i relation till elevernas förmåga att använda olika matematiska metoder. Vad lärare säger och vad de väljer att rikta uppmärksamhet mot i sin återkoppling till elever är nämligen av betydelse. LÄS MER

  4. 4. Lärares muntliga återkoppling till elever gällandematematiska metoder : En observationsstudie under matematiklektioner i årskurs1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emelie Jacobs; [2017]
    Nyckelord :Muntlig återkoppling; lärare; matematik; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka lärares muntliga återkoppling till elever under matematiklektioner i årskurs 1–3 och i relation till elevernas förmåga att använda olika matematiska metoder. Vad lärare säger och vad de väljer att rikta uppmärksamhet mot i sin återkoppling till elever är nämligen av betydelse. LÄS MER

  5. 5. Återkoppling i dansundervisning på idrottslektioner : Multimodal analys av en fallstudie

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Lotta Frendin; [2016]
    Nyckelord :Feedback; dance teaching in PE lessons; instruktions.; Återkoppling; feedback; uppgiftsorienterad återkoppling; processorienterad återkoppling; instruktion som återkoppling; bekräftande återkoppling; tillsägelse; omformulering; reparationer; motstånd mot lärande; förändrat deltagande; framgångsrikt lärande; inlärningspakt; dansundervisning på högstadiet; multimodal analys.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån hur återkoppling beskrivs i litteraturen, undersöka effektiv återkoppling i verkligheten för att beskriva återkopplingssituationer. Arbetet genomfördes genom att idrottslektioner med undervisning i dans i åk 7-9 observerades och interaktionen analyserades. LÄS MER